Search

۵ اقدام امنیتی قبل از تحویل تلفن هوشمند به بازجو

تواناتک: اگر از فعالان حقوق بشر و شبکه‌های اجتماعی هستید و احتمال دستگیری خود را می‌دهید یا نگران این هستید که اگر برای بازجویی احضار شوید، با ضبط دستگاه‌های هوشمندتان گرفتار خواهید شد، به نکات این مقاله دقت کنید. در ادامه به بررسی اقدامات امنیتی می‌پردازیم که قبل از تحویل تلفن هوشمند به بازجو لازم است انجام دهید.

۱. پاکسازی حافظه تلفن هوشمند 

اطلاعات حساس تلفن خود را به فضای امن منتقل کرده و رمزگذاری کنید. مطمئن شوید روی حافظه آن هیچ‌ گونه اطلاعات مهم و حساسی ندارید و آن‌ها را به صورت دائم حذف کرده‌اید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن Shreddit استفاده کنید. توصیه ما این است که پس از انتقال اطلاعات تلفن هوشمند خود به فضای امن، دستگاه را به تنظیمات کارخانه‌ای برگردانید. 

۲. حذف اپلیکیشن‌ شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها 

این بسیار مهم است که پیش از حذف تمام اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها در تلفن خود،  به صورت کامل از آن‌ها خارج شوید یا لاگ‌اوت کنید. همچنین مطمئن شوید که پسورد‌ حساب‌های شما در هیچ‌ جای تلفن‌تان به صورت خودکار ذخیره نشده باشد. 

۳. پاکسازی لیست مخاطبین

تمام شماره تلفن‌های مهم و حساسیت‌برانگیز را از لیست مخاطبین خود حذف کنید یا پیش از حذف، از آن‌ها نسخه پشتیبان بگیرید و به دستگاه جدید منتقل کنید. اگر تمایل به حذف لیست مخاطبین خود به صورت کامل ندارید، تنها موارد مهم را حذف کنید و مطمئن شوید اپ‌های داخلی دسترسی به لیست مخاطبین شما ندارند. 

۴. تنظیم کد یا رمز عبور برای قفل‌کردن تلفن هوشمند

روی تلفن خود رمز ورود مناسب و پیچیده انتخاب کنید و از فعال‌کردن تشخیص چهره و اثر انگشت خودداری کنید.

۵. نگه‌داری امن کد‌های پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی

اگر تمایل ندارید حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت کامل حذف کنید، بهتر است کد‌های پشتیبانی همه شبکه‌های اجتماعی‌تان را در فضایی بسیار امن نگه دارید تا اگر در آینده مشکلی در دسترسی به حساب‌هایتان ایجاد شد، بتوانید با آن کدها وارد حساب‌ها شوید. می‌توانید پسورد حساب‌های خود را به فردی مورد اعتماد نیز بسپارید تا در صورت دستگیری شما، اقدام فوری به حذف دائمی آن‌ها کند.