Search

غیرفعال‌کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام

تواناتک: یکی از قابلیت‌های اینستاگرام، نشان‌دادن وضعیت شماست که در حقیقت آنلاین‌بودن شما یا آخرین زمان فعالیت یا همان حضورتان را نشان می‌دهد. بسیاری از کاربران دوست ندارند دنبال‌کنندگان‌شان از وضعیت‌شان یا آخرین زمان فعالیتشان در اینستاگرام خبر داشته باشند و تمایل به غیرفعال‌کردن این قابلیت دارند. در ادامه به روش غیرفعال‌کردن این قابلیت می‌پردازیم.

وقتی این قابلیت فعال است و شما آنلاین هستید، در کنار عکس پروفایل شما، چراغ سبزی روشن است. همچنین وقتی در اینستاگرام حضور ندارید و به اصطلاح آفلاین یا غیرفعال هستید، اگر دنبال‌کننده‌های شما به قسمت پیام‌ها بروند، در لیست پیام‌ها زیر اسم شما آخرین زمان حضورتان در اینستاگرام را مشاهده می‌کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد از زمان فعالیت‌ یکدیگر در اینستاگرام مطلع شوند. در حالی که خیلی از کاربران تمایل ندارند دیگران از حضورشان در این شبکه اجتماعی باخبر شوند. در این صورت به راحتی می‌توان این قابلیت را غیرفعال و در حقیقت از حریم خصوصی خود محافظت کرد.

برای انجام این کار کافی است در اپلیکیشن اینستاگرام به پروفایل خود مراجعه کنید و وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید. به بخش Privacy بروید. وارد قسمت Activity Status شوید و گزینه Show Activity Status را پیدا و آن را غیرفعال کنید.

با انجام این کار این قابلیت در حساب اینستاگرام شما غیرفعال می‌شود و دیگر کسی از آخرین زمان حضور شما در اینستاگرام مطللع نمی‌شود.

نکته جالب توجه این‌که با غیرفعال‌کردن این قابلیت، همان‌طور که کاربران از آخرین حضور شما در اینستاگرام مطلع نمی‌شوند، زمان آخرین بازدید آن‌ها در اینستاگرام هم برای شما نمایش داده نمی‌شود. پس اگر این قابلیت را غیرفعال نکنید، در بخش پیام‌ها می‌توانید از زمان آخرین بازدید دوستان خود، که این قابلیت را غیرفعال نکرده‌اند، مطلع شوید.