Search

روش ایجاد محدودیت زمانی برای استفاده از اپ‌ها در آی‌او‌اس

تواناتک: اگر در برخی اپلیکیشن‌ها بیش از حد وقت می‌گذرانید و این موضوع برایتان خوشایند نیست و می‌خواهید آن را کنترل کنید، باید بدانید آی‌او‌اس قابلیتی را برای کمک به شما طراحی کرده است؛ قابلیتی برای محدودکردن زمان استفاده از اپ‌ها.

استفاده از این قابلیت به این صورت است که شما زمانی را برای استفاده از اپلیکیشن مورد نظر تعریف می‌کنید. پس از آن‌که به اندازه آن زمان، از اپ استفاده کنید، اپلیکیشن قفل می‌شود و فقط با واردکردن رمز‌عبور یا استفاده از اثر انگشت می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. 

برای استفاده از این قابلیت به تنظیمات آی‌او‌اس بروید و وارد بخش Screen Time شوید. روی گزینه Apps Limits بزنید و Add Limit را انتخاب کنید. لیستی برای شما نمایش داده می‌شود؛ با انتخاب گزینه اول – All Apps & Categories می‌توانید برای استفاده از همه اپلیکیشن‌های دستگاهتان محدودیتی تعریف کنید. در ادامه نیز لیست اپلیکیشن‌ها به طور دسته‌بندی‌شده برای‌تان نمایش داده می‌شود. در این مرحله روی هر بخش که بزنید، لیست اپلیکیشن‌های آن بخش برای شما نمایش داده می‌شود. اپ مورد نظر را انتخاب کنید و روی Next بزنید. زمان مورد نظر برای استفاده از اپ را انتخاب کنید و روی Add بزنید تا تایید شود. 

برای برداشتن محدودیت نیز از لیست اپ‌هایی که برای آن‌ها محدودیت زمانی تعریف کرده‌اید، اپ مورد نظر را انتخاب کنید، با انگشت صفحه را از راست به چپ بکشید و روی Delete Limit بزنید. به این ترتیب دیگر محدودیت زمانی برای استفاده از آن اپ نخواهید داشت.