Search

مدیریت دسترسی‌‌های اپلیکیشن‌ها

تواناتک- هنگامی که اپلیکیشنی را روی دستگاه هوشمندتان نصب می‌کنید پس از اولین اجرا از شما می‌خواهد به بخش‌هایی از دستگاهتان دسترسی پیدا کند. این موضوع بسیار مهم است و نباید چشم‌بسته عمل کنید و به اپلیکیشن‌ها دسترسی‌های اضافه بدهید؛ چون ممکن است امنیت شما به خطر بیفتد. 

برای مدیریت دسترسی‌ها ابتدا باید بدانید که یک اپ چه عملکردی دارد. مثلا یک اپلیکیشن ویرایش عکس طبیعتا باید به گالری دسترسی داشته باشد اما اصلا نیازی نیست مثلا به مکان‌یاب شما دسترسی پیدا کند. 

پس از اولین اجرای اپ و درخواست آن برای دسترسی به بخش‌های دستگاه‌تان، برای موافقت با دسترسی گزینه Allow یا «اجازه داده شده» را انتخاب کنید.

نکته مهم این‌که اگر به هر دلیلی هنگام نصب حواستان نبود و به اپ‌ها دسترسی دادید، نگران نباشید؛ چون از طریق تنظیمات دستگاه امکان مدیریت اپ‌ها و دسترسی‌هایشان را دارید.

برای انجام این کار در سیستم‌عامل اندروید، به بخش تنظیمات مراجعه کنید و بعد به application manager بروید و گزینه سه نقطه در بالا سمت راست را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات عمومی برنامه‌ها شوید. حالا با انتخاب گزینه App Permissions به قسمت مجوزهای مرتبط با برنامه‌ها بروید.

در صفحه‌ بعد می‌توانید تمامی منابع گوشی هوشمندتان را مشاهده کنید. با لمس هر یک از این منابع خواهید دید که در حال حاضر چه اپ‌هایی به آن دسترسی دارند و در همین قسمت می‌توانید دسترسی‌ها را به‌ طور دستی مدیریت کنید.

در IOS هم باید به تنظیمات بروید و وارد بخش Privacy شوید. سپس لیست منابع گوشی را خواهید دید و با لمس هر یک از آن‌ها می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌ها را ببینید و به راحتی با روشن یا خاموش‌کردن دکمه مقابل اپ، دسترسی آن را مدیریت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم به این مسئله بسیار دقت کنید و هرگز دسترسی‌های غیرضروری به اپ‌ها ندهید و امنیت سیستم و حریم خصوصی‌‌تان را به خطر نیندازید. همچنین بهتر است هر از گاهی دسترسی اپ‌ها به منابع دستگاهتان را مدیریت کنید.