Search

چگونه پیام‌ها را در تلگرام آرشیو کنیم؟

تواناتک: تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در میان کاربران ایرانی است. پیام‌رسانی که در آن کاربران در گروه‌ها و کانال‌های زیادی عضویت دارند و مشارکت می‌کنند و گاهی ممکن است روزانه بیش از ۱۰۰ پیام در آن ارسال و دریافت کنند. در نسخه جدید تلگرام، امکان آرشیو‌کردن پیام‌ها به کاربران داده شده است که در این مقاله به این قابلیت جدید پرداخته‌ایم.

برای آرشیو‌کردن پیام‌ها کافی است از لیست گفت‌وگو، گروه، چت یا کانال مورد نظر که قصد آرشیوکردن آن را دارید انتخاب کنید و به سمت چپ بکشید. گزینه archive را انتخاب کنید. اکنون در لیست گفت‌‌وگو‌هایتان اولین مورد، پیام‌های آرشیو‌شده است.
telegramtelegram
در به‌روزرسانی جدید تلگرام همچنین این قابلیت در اختیار شما قرار گرفته است که بتوانید پیام‌های آرشیو‌شده را مخفی کنید. کافی است در لیست گفت‌وگوهایتان، پیام‌های آرشیو‌شده را به سمت چپ بکشید و گزینه hide را انتخاب کنید. در این صورت دیگر لیست پیام‌های آرشیو‌شده را در لیست گفت‌وگوهایتان نمی‌بینید. برای برگرداندن آن‌ها هم کافی است به لیست گفت‌وگو‌هایتان مراجعه کنید و آن را به سمت پایین بکشید تا لیست چت‌های آرشیو‌شده خود را ببینید.
تلگرام
لیست آرشیو چت‌های شما بر اساس زمان ارسال آن‌ها به بخش آرشیو مرتب شده است ولی می‌توانید پیام‌های مورد نظرتان را پین کنید تا همیشه در بالای لیست باشند. همچنین تعداد گفت‌وگو‌هایی که می‌توانید به لیست آرشیو ارسال کنید، هیچ‌ گونه محدودیتی ندارد.
تلگرام
وقتی لیست چت‌های آرشیو‌شده را باز می‌کنید، می‌توانید آ‌ن‌ها را انتخاب کنید و گزینه unarchiver را انتخاب کنید تا پیام‌ها از لیست آرشیو‌ا به لیست چت‌ برگردد.

از دیگر قابلیت‌های آخرین نسخه تلگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بررسی افراد آنلاین از طریق لیست گفت‌وگو‌ها و منو اشتراک‌گذاری؛

– استفاده از دکمه هدایت برای انتخاب پیام‌ها؛

– امکان کپی‌کردن لینک پیام‌ها و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران در گروه‌های خصوصی؛

– امکان انتخاب نمایش دو‌خطی یا سه‌خطی پیام‌ها؛

– بازطراحی منو و آیکون‌ها.

 

برای به‌روزرسانی آخرین نسخه تلگرام حتما از مارکت‌های رسمی و معتبر استفاده کنید و از به‌روزرسانی اپلیکیشن تلگرام از طریق فایل‌هایی که در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده می‌شود اکیدا خودداری کنید.