Search

ارسال پیام بدون نیاز به اینترنت با Briar

تواناتک: قطعی اینترنت ارتباطات را بسیار سخت کرده است؛ چون کاربران ایرانی به هیچ پیام‌رسانی دسترسی ندارند. اما اپلیکیشن‌هایی هم هستند که به شما امکان می‌دهند بدون اینترنت، با دیگران ارتباط برقرار کنید. در ادامه به معرفی اپلیکیشن Briar پرداختیم. 

Briar، اپلیکیشن امنی برای برقراری ارتباط امن است که برای فعالان و مردمی که در اعتراضات شرکت می‌کنند، طراحی شده است. 

شما از طریق این ابزار می‌توانید بدون استفاده از اینترنت با کاربرانی که در اطراف‌تان هستند مرتبط باشید. این اپ برخلاف اپلیکیشن‌های قدیمی است که روی یک سرور مرکزی متمرکز بودند. در حقیقت شما از طریق وای‌فای و بلوتوث یک شبکه با اشخاصی که در نزدیکی‌تان هستند ایجاد می‌کنید و با آن‌ها به‌راحتی و البته به صورت امن ارتباط برقرار می‌کنید. 

سایر قابلیت‌های این ابزار:

– در حالت آنلاین، برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت شما از شبکه تور استفاده می‌کند

– هیچ‌گونه از اطلاعات شما در فضاهای ابری ذخیره نمی‌شود، همه چیز روی گوشی کاربر ذخیره می‌شود

– تمام اطلاعات و مکاتبات کاربران، برای جلوگیری از دسترسی دیگران به آن، کاملا رمزگذاری می‌شود

– این اپلیکیشن متن‌باز است و برای اندروید طراحی شده است

– امکان ساخت گروه‌های خصوصی برای ارتباط همزمان چند‌ین کاربر با یکدیگر

برای استفاده از این ابزار آن را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید. بعد یک حساب کاربری برای خود بسازید. فراموش نکنید چون تمام اطلاعات شما در دستگاه‌تان ذخیره می‌شود، اگر پسورد را فراموش کنید راهی برای بازیابی حساب‌تان ندارید و آن را از دست می‌دهید. همچنین توصیه می‌کنیم با اسم مستعار حساب‌تان را بسازید. 

در مرحله بعدی دو گزینه دارید: اضافه‌کردن کاربرانی که در اطراف شما هستند و اضافه‌کردن کاربرانی که در فاصله دورتری از شما هستند.

– اگر Add contact at a distance را انتخاب کردید باید لینک یا یو.آر.الی را که می‌بینید برای شخص مورد نظرتان بفرستید و لینک او را در قسمت پایین وارد کنید و نهایتا Continue را بزنید. مخاطب تا ۴۸ ساعت فرصت دارد با درخواست شما موافقت کند تا ارتباط‌ برقرار شود، در غیر این صورت کلا درخواست شما برای این ارتباط لغو می‌شود. 

– اگر گزینه Add contact nearby را بزنید و بخواهید با کسانی که در نزدیکی‌تان هستند ارتباط برقرار کنید، باید QR code یک‌دیگر را اسکن کنید و گزینه Continue را بزنید. بعد از این کار، می‌توانید خیلی راحت و امن برای یک‌دیگر پیام ارسال کنید.