Search

روش نصب و حذف مرورگر کروم 

 

 

تواناتک: کروم یکی از مرورگرهای مناسب برای وب‌گردی در سیستم‌عامل‌های مختلف است. ما در این مقاله به روش درست دانلود، نصب و همچنین حذف آن در ویندوز، مک، اندروید و آی‌او‌اس می‌پردازیم.

برای دانلود این مرورگر کاملا رایگان می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید.

در ویندوز، روی گزینه Download Chrome بزنید. بعد Accept and Install را انتخاب و در آخر روی Save File کلیک کنید تا فایل نصب برنامه در دستگاه‌تان ذخیره شود.

سپس روی فایل دانلودشده کلیک و Run را انتخاب کنید. بعد از مدت کوتاهی نصب برنامه شروع می‌شود. پس از اتمام مراحل نصب، آیکون مرورگر کروم را در دسکتاپ خود می‌بینید. 

اما شاید به هر دلیلی از مرورگر کروم خوشتان نیامد و تصمیم به حذف آن گرفتید. برای این کار وارد تنظیمات ویندوز (Settings) شوید، در بخش Apps به قسمت Apps & Features بروید تا لیست اپلیکیشن‌های روی سیستم‌تان را ببینید. مرورگر کروم را انتخاب و روی Uninstall کلیک کنید. پس از مدت کوتاهی کروم از سیستم شما حذف می‌شود. 

اگر کاربر مک هستید، روی فایل دانلودشده که کلیک کنید، پنجره‌ای باز می‌شود. سپس اپلیکیشن کروم را بگیرید و روی فولدر اپلیکیشن بیندازید. 

برای حذف اپلیکیشن کروم هم کافی است آیکون Google Chrome را در صفحه‌ای که تمام اپلیکیشن‌ها هستند پیدا کنید، بگیرید و در سطل مک خود بیندازید. 

در اندروید و آی‌او‌اس هم نصب و حذف کروم مانند سایر اپلیکیشن‌ها است. کافی است به مارکت رسمی سیستم‌عامل گوشی خود مراجعه کنید.

برای حذف هم در آی‌او‌آس انگشت خود را روی اپلیکیشن Google Chrome نگه دارید، گزینه ضربدر را انتخاب و نهایتا Delete را لمس کنید. در اندروید هم، در تنظیمات به بخش اپلیکیشن‌ها بروید، کروم را انتخاب و Disable را لمس کنید.