Search

پاک‌کردن رمز‌های عبور ذخیره‌شده در مرورگرها

تواناتک: بسیاری از کاربران رمز‌های عبور حساب‌های کاربری خود را در مرورگر خود ذخیره و آن‌ها را مدیریت می‌کنند، اما بسیاری بدون اطلاع و تنها با تایید پنجره‌های بازشده، به صورت اتوماتیک پسوردهای‌ خود را در مرورگر ذخیره می‌کنند. توصیه می‌کنیم که به دقت آن‌ها را بررسی کنید و اگر تمایل دارید، این پسورد‌های ذخیره‌شده در مرورگر را حذف کنید. در ادامه به نحوه انجام این کار می‌پردازیم. 

از آنجا که مرورگر کروم Chrome یکی از محبوب‌ترین مرورگرها بین کاربران است به نحوه حذف رمزهای ذخیره‌شده در این مرورگر می‌پردازیم. 

برای مدیریت پسورد‌های ذخیره‌شده در کروم به این مسیر بروید:

Settings > Autofill > Password Manager 

در قسمت Saved Passwords می‌توانید لیست رمز‌های عبور ذخیره‌شده را ببینید. برای حذف آن‌ها کافی است روی علامت سه‌نقطه کنار هر یک بزنید و Remove را انتخاب کنید. 

روش دیگری نیز برای حذف پسورد‌های ذخیره‌شده به صورت یکجا وجود دارد، به این ترتیب که وقتی می‌خواهید اطلاعات مرورگر را به صورت کامل حذف کنید، گزینه Saved Password را نیز بزنید. برای این کار روی علامت سه‌نقطه بالا سمت راست مرورگر کروم بزنید، به این مسیر  بروید

​​More tools > Clear browsing data 

سپس مطمئن شوید تیک Password and Sign-in Data خورده باشد و در نهایت هم Clear data را بزنید. 

در مجموع اگر هم نمی‌خواهید پسوردها را در مرورگر خود ذخیره و مدیریت کنید، بهتر است این قابلیت را غیرفعال کنید. برای این کار ابتدا به قسمت Settings بروید سپس Autofill را انتخاب کنید و در قسمت Password Manager، گزینه Offer to save passwords را غیرفعال کنید.