Search

آنچه باید درباره امنیت کلاب‌هاوس‌ بدانید

تواناتک: کلاب‌هاوس شبکه اجتماعی صوت‌محوری است که کاربران در آن می‌توانند اتاق گفت‌وگو ایجاد کنند یا در اتاق‌های دیگران با موضوعات مختلف شرکت کنند. اما آیا این شبکه جدید اجتماعی امن است؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم. 

کلاب‌هاوس در سایت خود توضیح داده است که تمام مکاتبات یک اتاق رمزگذاری می‌شود و با اتمام و بسته‌شدن اتاق نیز مکاتبات ضبط‌شده پاک می‌شود. 

کدام یک از اطلاعات ما جمع‌آوری می‌شود؟

شما برای ایجاد حساب کاربری باید مشخصات فردی خود را وارد کنید. کلاب‌هاوس این اطلاعات را برای ارائه سرویس بهتر به شما و در مواقع لازم شناسایی و بازیابی حساب شما، نگهداری می‌کند. کلاب‌هاوس ادعا می‌کند به هیچ عنوان اطلاعات کاربری شما را بدون مجوز با هیچ ارگان، موسسه یا فردی به اشتراک نمی‌گذارد. 

امنیت محتوایی که در اتاق‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود

بسیاری از کاربران با مشخصات واقعی خود در کلاب‌هاوس فعالیت دارند و بعضا اطلاعاتی را درباره خود با دیگران اشتراک می‌گذارند. فراموش نکنید که بسیاری از روم‌ها عمومی هستند و کاربران زیادی در آن‌ها مشارکت دارند و شنونده صحبت‌های شما هستند. پس تا جای ممکن برای حفظ حریم خصوصی خود از به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات خیلی خصوصی‌تان در اتاق‌ها، مخصوصا اتاق‌های عمومی که افراد غریبه در آن‌ها کم نیستند، پرهیز کنید. با انتشار عمومی اطلاعات شخصی خود، بدون شک حریم خصوصی‌تان را بسیار به خطر می‌اندازید. 

پس اگر از کاربران کلاب‌هاوس هستید و در اتاق‌های زیادی فعالیت دارید، قبل از به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی‌تان به فکر حریم خصوصی‌تان باشید.