Search

تلگرام؛ چگونه دستگاه‌های متصل به حساب تلگرام را مدیریت کنیم؟

تواناتک: در آخرین به‌روزرسانی تلگرام، قابلیتی برای کنترل و مدیریت دستگاه‌های متصل به حساب طراحی شده است. در ادامه به این قابلیت جدید و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

امکان مدیریت دستگاه‌های متصل به حساب تلگرام، قابلیت امنیتی مهمی است که شما می‌توانید با بهره‌گیری از آن کنترل کنید که چه دستگاه‌هایی به حساب شما متصل بوده‌ یا هستند.

برای اتصال یک دستگاه به حساب‌تان وارد تنظیمات تلگرام شوید، به قسمت Devices بروید و گزینه Link Desktop Device را انتخاب کنید. سپس نسخه تحت وب تلگرام به آدرس web.telegram.org یا نسخه دسکتاپ آن را باز کنید و کد QR را اسکن کنید تا آن نسخه به حساب شما متصل شود. 

در قسمت  Current Session، یا This device،  دستگاه‌های متصل به حساب را می‌بینید. همچنین با انتخاب گزینه Terminate all other Sessions، اتصال کلیه دستگاه‌های متصل به حساب‌تان، غیر از دستگاه کنونی، قطع می‌شود. 

در قسمت Active Sessions، لیست دستگاه‌های فعالی که به حساب شما متصل هستند را خواهید دید. زمانی که روی هر دستگاه بزنید، می‌توانید مشخصات آن را ببینید و همچنین مشخص کنید که برقراری تماس یا سکرت‌چت در این دستگاه ممکن باشد یا خیر. گزینه Terminate Session نیز اتصال این دستگاه را از حساب شما قطع می‌کند. 

در آخر هم می‌توانید مشخص کنید که اگر دستگاه‌های متصل به حساب‌تان، مدتی غیرفعال بودند بعد از یک بازه زمانی مشخص، به صورت خودکار اتصال‌شان قطع شود. 

هر گاه که احساس کردید کسی غیر از خود شما به حساب‌‌تان دسترسی دارد، با بررسی این بخش می‌توانید متوجه دسترسی‌های ناشناس شوید و بلافاصله آن را قطع کنید.