Search

چگونه حالت تاریک (دارک‌‌مود) را در اندروید فعال کنیم؟

تواناتک: یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۰، دارک‌‌مود یا حالت تاریک است. در این مقاله به بررسی این قابلیت و نحوه فعال‌کردن آن می‌پردازیم. 

با فعال‌کردن دارک‌مود، محیط سیستم‌عامل دستگاه و اپلیکیشن‌های شما به رنگ تیره در می‌آید تا کار در تاریکی برای شما راحت‌تر شود. شما می‌توانید تنظیم کنید این قابلیت به صورت خودکار با تغییر روز و شب، فعال و غیرفعال شود. وقتی آن را فعال می‌کنید، در همه قسمت‌های سیستم‌عامل شما اعمال می‌شود. البته این مسئله برای اپلیکیشن‌ها متفاوت است؛ باید سازندگان اپلیکیشن‌ها این قابلیت را به صورت داخلی طراحی و اعمال کرده باشند تا در آن اجرا شود. برای مثال ممکن است دارک‌مود در سیستم‌عامل شما فعال باشد، ولی پس‌زمینه برخی از اپلیکیشن‌ها و محیط آن‌ها به حالت معمولی باقی بماند، چراکه این اپلیکیشن‌ها از قابلیت دارک‌مود پشتیبانی نمی‌کنند. 

گوگل اعلام کرده است که فعال‌کردن و استفاده از دارک‌‌مورد تاثیر زیادی بر میزان مصرف و عملکرد باتری دستگاه شما خواهد گذاشت. پس اگر دنبال راهی برای کم‌کردن مصرف باتری گوشی خود هستید، حتما این قابلیت را فعال کنید. 

دستگاه اندرویدی شما حتما باید از اندروید ۱۰ پشتیبانی کند تا بتوانید حالت تاریک را فعال کنید. برای فعال‌کردن آن ابتدا باید به قسمت تنظیمات بروید، روی گزینه Display بزنید و حالت تاریک (Dark Theme) را فعال کنید.

راه آسان دیگری هم وجود دارد: منو اعلان بالای نمایشگر را باز کنید، به قسمت تنظیمات سریع (Quick Settings) بروید و روی علامت مداد بزنید. آیکون Dark Theme را بگیرید و روی پوشه بالایی ببرید. به این ترتیب هر بار که نوار اعلان را باز کنید، آیکون Dark Theme در دسترس‌تان است و کافی است روی آن بزنید. 

فراموش نکنید که ممکن است برخی گوشی‌ها از اندروید ۱۰ پشتیبانی نکنند. پس اگر نتوانستید سیستم‌عامل خود را برای استفاده از این قابلیت به‌روز کنید، نگران نباشید؛ مشکل از دستگاه یا سیستم شما نیست!