Search

نکات مهم برای دانلود اپلیکیشن‌ها

تواناتک: شاید به نظر شما دانلود اپلیکیشن کار بسیار ساده‌ای باشد ولی برای این کار اگر نکات امنیتی را رعایت نکنید با مشکلاتی جدی رو‌به‌رو خواهید شد و حریم خصوصی‌تان به خطر می‌افتد. در این مقاله به این نکات پرداخته‌ایم.

اولین و مهم‌ترین نکته‌، استفاده از منابع معتبر و امن است. بدون شک بهترین و معتبرترین منبع، مارکت‌های رسمی است؛ مثل گوگل‌پلی، اپل‌استور و ویندوز استور. پس دانلود اپ‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها را حتما از طریق این مارکت‌ها انجام دهید. برای حفظ حریم خصوصی‌تان هرگز فایل‌های اپ‌ها را از سایت‌های نامعتبر و ناامن و کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی ناشناس دریافت نکنید. چرا که آن‌ها با ارائه فایل‌های مخرب و آلوده به راحتی شما را قربانی و سیستم‌تان را به ویروس و تروجان آلوده می‌کنند.

با استفاده از این فایل‌ها ضمن این‌که در عملکرد سیستم‌تان اختلال ایجاد می‌شود، هکرها و افراد ناشناس به سیستم‌تان دسترسی پیدا می‌کنند. 

دومین نکته دقت به درخواست اپ‌ها برای دسترسی به بخش‌های مختلف دستگاه است. اپلیکیشن‌ها پس از راه‌اندازی، 

از شما می‌خواهند به بخش‌هایی از دستگاه‌تان دسترسی داشته باشند. این دسترسی‌ها را باید با دقت کافی مدیریت کنید. بهتر است فقط اجازه دسترسی اپ به بخش‌هایی را بدهید که مرتبط با عملکرد آن است و از دادن دسترسی به بخش‌های دیگر اکیدا خودداری کنید. برای مثال اپلیکیشن ماشین‌حساب نیازی به دسترسی به گالری، موقعیت مکانی و سایر بخش‌های گوشی ندارد.

سومین نکته به‌روزرسانی همیشگی اپ‌هاست. گاهی اپلیکیشن‌ها مشکلات و باگ‌هایی امنیتی دارند که سازندگان‌شان این موارد را در نسخه‌های جدید برطرف می‌کنند. پس مطمئن باشید که از آخرین نسخه اپ‌ها استفاده می‌کنید.