Search

نکات امنیتی تکی برای اعضای کانال تلگرامی آمدنیوز

تواناتک: با توجه به بازداشت روح‌الله زم – مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز – و مسدودشدن این کانال ما در این مقاله به نکات امنیتی لازم برای اعضا و مخاطبان آن می‌پردازیم. 

کانال آمدنیوز بیش‌تر از یک میلیون عضو داشت. شاید شما هم از جمله اعضای آن بودید یا با آدمین‌های آن ارتباط داشتید. در این صورت:

– اگر فقط عضو عادی این کانال بودید و هیچ‌ گونه ارتباطی با ادمین آن نداشتید، خطری شما را تهدید نمی‌کند. بررسی هویت و پیداکردن هزاران هزار کاربر اصلا کار آسانی نیست.

– اگر با ادمین‌های این کانال ارتباط داشتید، در اسرع وقت پیام‌های خود را به صورت دوطرفه پاک کنید. برای این کار انگشت خود را روی پیام‌ها نگه دارید و گزینه Delete را بزنید. سپس گزینه Delete for me and … را انتخاب کنید. اگر تا کنون این کار را نکرده‌اید برای امنیت و حفظ حریم خصوصی خود حساب‌تان را پاک کنید. 

 

اگر به صورت کلی در کانال‌های فعال عضو هستید و نگران حریم خصوصی خود هستید، کافی است به نکات امنیتی زیر دقت کنید. چرا که در این صورت می‌توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید و با خیال راحت در کانال‌های مختلف عضو باشید. 

– اگر در زمینه خاص و حساسی فعال هستید، بهترین گزینه این است که آدی‌دی شما جعلی باشد و اصلا اثری از هویت واقعی‌تان در آن نباشد. 

– به هیچ عنوان عکس پروفایل حساب خود را از میان عکس‌های شخصی‌تان انتخاب نکنید. 

– اگر کاربر فعالی هستید که با ادمین کانال‌ها در ارتباطید، بعد از تمام‌شدن گفت‌وگو حتما پیام‌های خود را به صورت دوطرفه پاک کنید تا اگر به هر دلیلی حساب ادمین کانال با مشکل روبرو شد، هیچ اطلاعاتی از شما بروز نکند. 

– برای دسترسی به تلگرام حتما از پروکسی‌های امن استفاده کنید. تواناتک روزانه پروکسی‌های امن را برای شما ارسال می‌کند. برای دریافت آن به این لینک مراجعه کنید یا عضو خبرنامه بشکن شوید. 

 

به صورت کلی عضویت شما در کانال‌های خبری و فعال اصلا نگران‌کننده نیست؛ چرا که هیچ اطلاعاتی از شما در اختیار گردانندگان این کانال‌ها قرار نمی‌گیرد، بلکه آن‌ها فقط به لیست آی‌دی اعضا دسترسی دارند. با رعایت نکاتی که در این مقاله اشاره کردیم هم می‌توانید امنیت‌تان را بالا ببرید و با خیال راحت در کانال‌ها حضور داشته باشید. 

برای رعایت بهتر امنیت خود، بهتر است این مطالب را نیز بخوانید:

چگونه از هک‌شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟

تلگرام شما با این روش‌ها هک می‌شود

جنجال بر سر امنیت تلگرام

چه کسانی می‌توانند عکس پروفایل شما را در تلگرام مشاهده کنند؟