Search

چگونه در گوگل‌مپس موقعیت مکانی را به اشتراک بگذاریم؟

تواناتک: به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در مواقعی که لازم نیست می‌تواند حریم خصوصی را به خطر بیندازد ولی در برخی مواقع می‌تواند خیلی مفید باشد؛ مثلا در شرایط حساس می‌توانیم موقعیت مکانی‌مان را با اشخاص معتمد به اشتراک بگذاریم. در این مقاله به نحوه انجام این کار در گوگل‌مپس می‌پردازیم.

برای این‌که در گوگل‌مپس موقعیت مکانی خود را به صورت زنده و البته برای مدت محدودی با دیگران به اشتراک بگذارید، اپلیکیشن Google Maps را باز کنید. روی عکس پروفایل خود بزنید. گزینه Location sharing را انتخاب کنید و روی new share بزنید. 

در این قسمت مدت زمان مدنظرتان برای به‌اشتراک‌گذاری را وارد کنید و مخاطبان مورد نظر را هم مشخص کنید و روی Share بزنید. اکنون آن‌ها پیامی دریافت می‌کنند که از طریق آن می‌توانند به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کنند. 

شما همچنین در قسمت Location sharing می‌توانید با انتخاب گزینه request از دیگران بخواهید که موقعیت مکانیشان را با شما به اشتراک بگذارند. 

برای قطع دسترسی دیگران به موقعیت مکانی‌تان هم کافی است دوباره به قسمت Location sharing بروید، اسم مخاطب موردنظر را انتخاب کنید و روی Stop بزنید.

هر مخاطبی که موقعیت مکانی‌تان را با او به اشتراک بگذارید وارد لیستی برای انجام این کار می‌شود و برای دفعه بعد کافی است روی اسم او بزنید و این گزینه را انتخاب کنید:

Share location with <person’s name>

همچنین می‌توانید لیست افرادی که موقعیت مکانی‌تان را با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید، ویرایش کنید و اسم افراد را پاک کنید. کافی است روی اسم مخاطب بزنید، در صفحه بازشده روی سه نقطه بزنید و گزینه Remove from list را انتخاب کنید. 

منبع