Search

چگونه امنیت سایت‌ها را بررسی کنیم؟

تواناتک: این روزها سایت‌های مخرب و ناامن کم نیستند؛ سایت‌هایی که مانند قارچ سبز می‌شوند و با ظاهری موجه سعی می‌کنند کاربران را برای واردکردن اطلاعات‌شان قانع کنند و البته هیچ هدفی جز نقض حریم خصوصی آن‌ها و جمع‌آوری اطلاعات‌شان ندارند. ارسال لینک این سایت‌ها در ایمیل‌ها و پیام‌رسان‌ها نیز بسیار رایج است.

پس بهترین کار، بررسی سایت‌ها پیش از واردشدن به آن‌ها ست. در این مقاله سرویسی از گوگل را معرفی می‌کنیم که می‌تواند امنیت هر سایتی را برای شما بررسی کند و در صورت وجود خطر به شما هشدار دهد. 

Google Transparency Report، سرویس امنی است که وضعیت سایت‌ها را برای شما بررسی می‌کند. 

در حقیقت این سرویس روزانه میلیاردها آدرس اینترنتی را با هدف یافتن وب‌سایت‌های ناامن بررسی می‌کند. هر روز نیز هزاران سایت ناامن جدید را کشف می‌کند که حتی بسیاری از آن‌ها وب‌سایت‌هایی قانونی هستند که به خطر افتاده‌اند. زمانی هم که سایت‌های موردنظر شما را ناامن تشخیص دهد، به شما هشدار می‌دهد که در حال بازدید از سایتی خطر‌ناک و نا‌امن هستید.

یکی از ویژگی‌های این سرویس این است که استفاده از آن و دسترسی به آن بسیار آسان است. کافی است وارد این لینک شوید، آدرس وب‌سایت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید. چنانچه آن سایت مخرب باشد، هشدار دریافت خواهید کرد.