Search

اضافه‌شدن قابلیت تماس گروهی تصویری در «فیس‌بوک مسنجر»

 

تواناتک: فیس‌بوک به‌تازگی در پیام‌رسان خود قابلیت تماس گروهی دیداری به نام «Messenger Rooms» را ارائه کرده است. در ادامه به بررسی این قابلیت و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. 

در این مدت که کرونا بسیاری از کارمندان شرکت‌ها را خانه نشین کرده است، اپلیکیشن‌هایی مثل زوم، اسکایپ، مایکروسافت تیم و گوگل میت جزء ابزارهای مهم برای برقراری تماس‌های کاری و برگزاری جلسات است. فیس‌بوک که از قرار معلوم نمی‌خواست از این رقابت عقب بماند، قابلیت تماس دیداری گروهی یا Messenger Rooms را به پیام‌رسان خود اضافه کرده است.

کاربران فیس‌بوک از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک یا مسنجر می‌توانند تماس ویدیویی گروهی با بیش از ۵۰ نفر را به صورت رایگان  و بدون محدودیت برقرار کنند. ضمن این‌که افراد برای ورود به جلسه حتما نیازی به داشتن حساب کاربری در فیس‌بوک ندارند. 

از دیگر قابلیت‌های Messenger Rooms، می‌توان به مشاهده لیست افراد موجود در تماس و قفل‌کردن گفت‌وگو اشاره کرد. در حقیقت اگر گفت‌وگو را قفل نکنید، هر کس با داشتن لینک می‌تواند وارد جلسه شود. همچنین شما می‌توانید لینک ورود به گفتگو را به‌سادگی در فیس‌بوک با دوستان یا همکاران‌تان به اشتراک بگذارید. 

نحوه ایجاد Facebook Messenger Room یا تماس گروهی: 

وارد اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک (Messenger) شوید. روی قسمت People بزنید.

گزینه Create a Room (ساخت یک اتاق) را بزنید و افراد مورد نظر را از لیست دوستان‌تان انتخاب کنید. 

در آخر می‌توانید لینک گفت‌وگو را از طریق هر اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی دیگری برای مخاطبان بفرستید؛ حتی کسانی که در فیس‌بوک نیستند.

برای پیوستن به گفت‌وگو حتما نیازی به داشتن اپلیکیشن یا نصب آن نیست؛ٰ کافی است روی لینک زده شود تا از طریق مرورگر این کار صورت گیرد. 

فیس‌بوک در تلاش است قابلیت Messenger Rooms را به واتس‌‌اپ و دایرکت اینستاگرام اضافه کند تا کاربران از طریق این اپ‌ها هم بتوانند گفت‌وگوی گروهی دیداری را برقرار کنند.

قابلیت Messenger Rooms در اپ مسنجر در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است و به‌زودی به اپلیکیشن فیس‌بوک هم اضافه خواهد شد و همه کاربران در سرتاسر دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند.