Search

 افزایش امنیت دیجیتال با Hardentools

 

تواناتک: استفاده از ابزارهای امنیتی بسیار ضروری است و برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها و حملات سایبری باید از آن‌ها استفاده کرد. در این مقاله به ابزار Hardentools می‌پردازیم که گزینه مناسبی برای بالابردن امنیت دیجیتال شماست. 

Hardentools مجموعه‌ای از ابزارهایی است که برای غیرفعال‌کردن تعدادی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های سیستم‌عامل‌ ویندوز و برنامه‌های کاربردی طراحی شده‌ است؛ ویژگی‌هایی که معمولا برای کاربران عادی، کاربرد خاصی ندارد، بلکه راهی برای نفوذ بد‌افزارها و اجرای کد‌های مخرب است. معمولا هکرها از این قابلیت‌ها برای نفوذ به سیستم کاربران استفاده می‌کنند. 

Hardentools راه‌های نفوذ هکرها را به حداقل می‌رساند و امنیت سیستم شما را بالا می‌برد و از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. در حقیقت شما با استفاده از این ابزار، سطح امنیتی بیش‌تری پیدا می‌کنید اما در مقابل، برخی قابلیت‌های ویندوز و ابزارها را از دست می‌دهید. 

نکته قابل توجه این‌که این ابزار تعدادی از ویژگی‌های نرم‌افزارهایی چون Microsoft Office ،Adobe Reader و Windows را غیرفعال می‌کند که این ممکن است باعث اختلال در عملکرد این برنامه‌ها شود. به عنوان مثال در صورت استفاده از Hardentools نمی‌توانید محاسبات پیچیده‌ای را با Microsoft Office Excel انجام دهید یا از ترمینال Command-line استفاده کنید. 

استفاده از این ابزار اصلا پیچیده نیست، کافی است آن را دانلود و اجرا کنید. پس از اجرا در پنجره‌ بازشده روی گزینه yes کلیک کنید تا پنجره اصلی Hardentools را ببینید. در این مرحله به‌سادگی با کلیک روی گزینه Harden، ابزار فعال می‌شود. 

این ابزار تغییراتی در پیکربندی ویندوز شما ایجاد می‌کند تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های خطرناک را غیرفعال کند. پس از تکمیل مراحل اجرا، از شما خواسته می‌شود که سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید تا همه تغییرات اعمال شود. 

در پنجره زیر، با انتخاب Show Expert Settings می‌توانید تغییراتی که Hardentools قرار است انجام دهد را مشخص کنید. یعنی می‌توانید انتخاب کنید که قابلیت کدام ابزارها فعال یا غیرفعال شود. 

اگر چنان‌چه پس از اعمال تغییرات در عملکرد ویندوز یا برخی از ابزارها با مشکل رو‌به‌رو شدید و خواستید تغییرات اعمال‌شده را به حالت اولیه برگردانید و کارکرد آن را متوقف کنید، برنامه را اجرا کنید و این بار به جای گزینه Hardentools، روی گزینه Restore کلیک کنید.