Search

حذف تاریخچه فعالیت‌ها در اندروید

تواناتک – در این مقاله اپلیکیشنی را به شما کاربران اندروید معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید تاریخچه تمام فعالیت‌های‎تان را یک‌جا و سریع از روی گوشی یا تبلت‌ پاک کنید.

وقتی مشغول وب‌گردی هستید، موارد جستجوشده و سایت‌هایی را که مشاهده کرده‎اید در بخشی از برنامه یا مرورگر با عنوان History ثبت می‌شوند. همچنین وقتی با شماره‌ای تماس می‌گیرید، این شماره در بخش Log‌ ثبت می‌شود. تمامی این موارد و فعالیت‌های مشابهی که در بخش‌های مختلف گوشی انجام می‌دهید، همگی ذخیره می‌شوند.

ذخیره فعالیت‌های شما برای رفاه حال‌تان و دسترسی سریع‌تر به مواردی است که قبلا از آن‌ها استفاده کرده‎اید؛ اما این قابلیت می‌تواند خطرناک باشد و حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد؛ مخصوصا اگر گوشی شما به دست افراد غریبه یا  کنجکاو بیفتد. شما می‌توانید بخش تاریخچه اپلیکیشن‌های مدنظرتان مثل مرورگر و اپلیکیشن شماره‌گیر را هرازگاهی به‌صورت دستی حذف کنید. اما این کار بسیار وقت‌گیر و کسل‌کننده است. پس بهتر است برای انجام این کار از اپلیکیشن History Eraser Clean up استفاده کنید.

History Eraser Clean up یک اپ بسیار کاربردی است که کمک می‌کند تمامی موارد ثبت‌شده در تاریخچه دستگاه‌تان را یک جا و فقط با کلیک روی یک دکمه حذف کنید. این اپلیکیشن مانند اپلیکیشن سی کلینر در ویندوز عمل می‌کند و بسیار کاربردی است.

کارکردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است. ابتدا برای دانلود این اپلیکیشن به گوگل‌پلی مراجعه کنید و آن را نصب و اجرا کنید.

بعد از اجرای برنامه، مواردی مثل بخش Log، تاریخچه وب‌گردی، تاریخچه جستجوهای‎تان و کش برنامه‌ها برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید آن‎ها را با تیک‌زدن انتخاب کنید. در پایان با کلیک روی گزینه حذف، همه این موارد را به صورت یک جا از گوشی یا تبلت‌تان پاک می‌کنید.

توضیحی درباره هر یک از این گزینه‌ها می‌دهیم:

در صفحه اصلی قسمت هیستوری، با انتخاب گزینه clear all apps cache می‌توانید کش تمام اپلیکیشن‌ها را پاک کنید. این کار ضمن حفظ حریم خصوصی شما به سرعت و عملکرد اپلیکیشن‌ها کمک بزرگی می‌کند.

با انتخاب گزینه Browser تمام استوری‌های شما در مرورگری که از آن استفاده می‌کنید حذف می‌شود.

با انتخاب گزینه Clipboard می‌توانید همه اطلاعات این پوشه را حذف کنید.

بخش بعدی کال لوگ است. این‌جا هم کافی است مواردی را که می‌خواهید انتخاب کنید تا تاریخچه پیام‌های دریافتی و ارسالی‌تان را پاک کنید.

بخش آخر هم اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس لوگ است که مثل بخش بالا عمل می‌کند با این تفاوت که تاریخچه اس‌ام‌اس‌ها و ام‌ام‌اس‌های شما را حذف می‌کند.

در قسمت others هم تک‌تک اپلیکیشن‌های شما به صورت جداگانه نمایش داده می‎شود. هر کدام را که می‌خواهید انتخاب و تاریخچه و کش آن را حذف کنید.

استفاده از این برنامه اصلا پیچیده نیست؛ خیلی ساده و سریع در چند مرحله می‌توانید اطلاعاتی را که باید برای حفظ حریم خصوصی شما حذف شوند یک جا حذف کنید.

به شما کاربران اندروید توصیه می‌کنیم حتما از این اپلیکیشن برای حذف تاریخچه فعالیت‌های‎تان در دنیای مجازی استفاده کنید. این اپ با سرعت بالا می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد و دیگر نیازی به حذف دستی و یک به یک این موارد ندارید.