Search

وب‌گردی مخفی و امن در مرورگرهای مختلف

تواناتک: رعایت امنیت هنگام وب‌گردی موضوعی بسیار مهم است. در صورتی که از آن غافل شوید رد پایی از وب‌گردی‌تان به جا می‌گذارید و وقتی کسی به سیستم شما دسترسی پیدا کند به‌راحتی می‌تواند به تاریخچه (هیستوری) وب‌گردی‌تان دسترسی پیدا کند. در ادامه به این نکته می‌پردازیم که چگونه امن و مخفیانه وب‌گردی کنیم. 

وقتی از مرورگرها در حالت عادی استفاده می‌کنید، تاریخچه وب‌گردی شما در آن‌ها ذخیره می‌شود و شما برای حفظ امنیت خود باید هرازگاهی این تاریخچه را پاک کنید. اگر این کار را مرتب انجام می‌دهید که امنیت خود را بالا می‌برید؛ اما اگر نگران فراموش‌کردن این کار هستید راه‌حل چیست؟ برای این‌که بتوانید بسیار امن و مخفی و بدون به‌جاگذاشتن رد پا وب‌گردی کنید کافی است از حالت مخفی مرورگر استفاده کنید. در این صورت هیچ اطلاعاتی از وب‌گردی شما در جایی ذخیره نمی‌شود و با بستن مرورگر تمام اطلاعات وبگردی‌تان از بین می‌رود و دیگر نیازی به حذف هیستوری مرورگرتان نیست. 

کروم

در مرورگر کروم این قابلیت Incognito نام دارد. برای استفاده از آن، کروم را باز کنید، وارد منو مرورگر شوید و گزینه

 New Incognito window را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پس از بازکردن کروم، کلید‌های Ctrl+Shift+N را به صورت همزمان فشار دهید تا صفحه Incognito برای شما باز شود. 

فایرفاکس

در مرورگر فایرفاکس وارد منو مرورگر شوید و گزینه New Private Window را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پس از بازکردن فایرفاکس، کلید‌های CTRL + SHIFT + P  را به صورت همزمان فشار دهید تا صفحه برای شما باز شود. 

سافاری

مرورگر سافاری را باز کنید، وارد منو File شوید و گزینه New Private Window را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پس از بازکردن سافاری، کلید‌های Shift+Command+N را به صورت همزمان فشار دهید تا صفحه برای شما باز شود.