Search

چطور در اینستاگرام تماس ۵۰ نفره برقرار کنیم؟

تواناتک: آخرین به‌روزرسانی اینستاگرام قابلیت جذابی به این شبکه اجتماعی اضافه کرده است؛ اتاق گفت‌وگو (Messenger Rooms). از این پس شما می‌توانید با ۵۰ تن از دوستان خود به صورت هم‌زمان تماس تصویری برقرار کنید. در ادامه به بررسی این قابلیت می‌پردازیم. 

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا کاربران عمدتا به صورت آنلاین با هم معاشرت می‌کنند و طبیعتا بازار استفاده از ابزارهای مکالمات صوتی و تصویری گروهی بسیار گرم است، تا جایی که به تازگی این قابلیت به بسیاری از ابزارها هم اضافه شده است. چندی پیش فیس‌بوک از این قابلیت در پیام‌رسانش رونمایی کرد. بدین ترتیب کاربران فیس‌بوک از طریق اپلیکیشن آن یا مسنجر می‌توانند به صورت رایگان و بدون محدودیت تماس ویدیویی گروهی با بیش از ۵۰ نفر داشته باشند. اکنون اینستاگرام هم این قابلیت را عرضه کرده است. البته در حقیقت کاربران اینستاگرام برای استفاده از این سرویس به اپلیکیشن مسنجر هدایت می‌شوند.

چطور تماس بگیریم؟

برای استفاده از این سرویس در اپلیکیشن اینستاگرام وارد بخش دایرکت شوید و روی آیکون دوربین بزنید. گزینه «Create a Room» را انتخاب کنید و روی «Create Room as…» بزنید. افرادی که می‌خواهید به مکالمه گروهی بیاورید را انتخاب کنید. ۴۹ نفر را می‌توانید انتخاب کنید. سپس روی Send بزنید. در آخر با انتخاب گزینه Join Room مکالمه گروهی شما شروع می‌شود. این‌جاست که به اپلیکیشن مسنجر هدایت می‌شوید. 

شما همچنین از طریق گزینه Copy Link می‌توانید لینک را کپی کنید و برای دیگران بفرستید. افزون بر این می‌توانید با قفل‌کردن گروه ایجادشده، از ورود افراد غریبه به مکالمه گروهی‌تان خودداری کنید. 

نکته امنیتی مهمی که نباید از آن غافل شوید این است که این سرویس مکالمات شما را رمزگذاری نمی‌کند. بنابراین از گفت‌وگو درباره موضوعات مهم اکیدا خودداری کنید و برای این کار از ابزارهای امنی که سیستم‌ رمزگذاری دارند استفاده کنید. 

برای استفاده از این قابلیت حتما اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روز کنید.