Search

هر آنچه باید درباره آیفون‌های سری ۱۲ بدانید

تواناتک: اپل به‌تازگی در کنفرانس سالانه خود از آیفون‌های جدید رونمایی کرد. در این کنفرانس چهار آیفون به نام‌های آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرومکس معرفی شد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

تمام آیفون‌های جدید از تکنولوژی جدید 5G پشتیبانی می‌کنند و به گفته اپل شما می‌توانید عملکرد و سرعت‌ بالاتری را در زمینه دانلود، آپلود، تماس‌های ویدیو‌یی و مشاهده ویدیو‌ها تجربه کنید. 

آیفون ۱۲ مینی: این دستگاه سریع‌ترین، باریک‌ترین و کوچک‌ترین گوشی 5G دنیا نام‌گذاری شده است و دارای پردازنده‌ای با قدرت بالا است. با تراشه‌ A14 Bionic که سرعت پردازش بسیار بالا و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. این دستگاه همچنین پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای دارد که برای بازی‌های کامپیوتری گزینه بسیار مناسبی است.

سایز نمایش‌گر این آیفون، ۵.۴ اینچ است. این گوشی همچنین دارای دو دوربین با مشخصات ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.6 و ƒ/2.4 است. دوربین سلفی آن هم کیفیت بسیار بالایی دارد (12MP -ƒ/2.2). عکس‌برداری و فیلم‌برداری در شب با آیفون جدید کیفیت بالاتری نسبت به آیفون ۱۱ دارد. 

وزن این آیفون ۱۳۵ گرم و ضد آب است. قیمت پایه آن ۶۹۹ دلار آمریکا است. رنگ‌بندی آن نیز خیلی متنوع است؛ مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز. 

آیفون ۱۲: مشخصات این دستگاه مانند آیفون ۱۲ مینی است، جز اندازه سایز نمایشگر آن که بزرگ‌تر و 6.1 اینچ OLED است. همچنین این آیفون از آیفون مینی سنگین‌تر است و وزن آن ۱۶۴ گرم است. قیمت پایه آن هم ۷۹۹ دلار است. 

آیفون ۱۲ پرو و پرومکس: نمایشگر این دستگاه‌ها به ترتیب، ۶.۱ و ۶.۷ اینچی و از نوع Super Retina XDR OLED است. با این حال رزولوشن آیفون پرومکس بیش‌تر است. این دو آیفون پردازنده‌های یکسان A14 Bionic دارند. در حقیقت پردازنده آن‌ها ۶ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای هستند.

این دستگاه‌ها سه دوربین و یک دوربین سلفی دارند. مشخصات دوربین سلفی آنها یکسان است (12MP – ƒ/2.2) اما سه دوربین دیگر اندکی متفاوت است. 

مشخصات سه دوربین پرو: ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولترا واید، فوکس ۲.۴) – ۱۲مگاپیکسل (لنز واید، فوکس ۱.۶) – ۱۲ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، فوکس ۲.۰)

مشخصات سه دوربین پرو مکس: ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولترا واید، فوکس ۲.۴) –  ۱۲ مگاپیکسل (لنز واید، فوکس ۱.۶) – ۱۲ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، فوکس ۲.۲ )

وزن آیفون ۱۲ پرو و پرومکس به ترتیب ۱۸۹ گرم و ۲۲۸ گرم است. همچنین این گوشی‌ها دارای اسکرین شیشه‌ای و بدنه استیل – ضد زنگ و ضد خش هستند. 

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در رنگ‌های آبی، طلایی، گرافیتی و نقره‌ای و در سه نسخه‌ ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی وارد باز شده‌اند. قیمت پایه نسخه پرو ۹۹۹ دلار، و پرومکس ۱۰۹۹ دلار است.