Search

حفاظت از رمز عبور شما در مقابل هکرها

تواناتک: گوگل افزونه‌ای امنیتی را ویژه مرورگر کروم منتشر کرده است که از رمز عبور شما در مقابل هکرها محافظت می‌کند. در ادامه به این افزونه می‌پردازیم. 

افزونه بررسی رمز عبور یا Password Checkup، اطلاعات حساب شما را با آنچه به عنوان اطلاعات حساب‌های ناامن دارد مقایسه می‌کند، و چنانچه مشخصات حساب‌تان لو رفته باشد، سریع به شما اطلاع می‌دهد. هدف گوگل از راه‌اندازی این افزونه، حفظ امنیت کاربرانی است که رمزعبوری ضعیف و پیش‌بینی‌شدنی برای حساب‌شان انتخاب می‌کنند. چرا که تعداد چنین کاربرانی کم نیست. همچنین یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد کاربران از لورفتن مشخصات حساب کاربری‌شان اصلا اطلاعی ندارند. پس این افزونه بسیار کاربردی و مفید است و توصیه می‌کنیم حتما آن را روی مرورگر کروم‌تان نصب کنید.

پس از نصب این ابزار آیکون آن را در نوار ابزار کروم خواهید دید. از این پس وقتی وارد سایتی می‌شوید و مشخصات حسابتان را وارد می‌کنید، گوگل اطلاعات حساب شما را بررسی می‌کند تا از ایمن‌بودن آن مطمئن شوید. در صورتی که اطلاعات حسابتان – بدون این‌که مطلع شده باشید – لو رفته باشد، افزونه با نمایش یک پیام خطا شما را مطلع خواهد کرد و پیشنهاد می‌دهد در اسرع وقت رمزعبورتان را عوض کنید. 

برای دانلود افزونه کافی است با مرورگر کروم به این لینک بروید، گزینه Add to Chrome را انتخاب و افزونه را به‌سادگی نصب کنید. 

در آخر باز هم توصیه می‌کنیم حتما برای حساب‌هایتان رمزهای عبور قوی و پیچیده انتخاب کنید.