Search

چگونه از محتوای گروه یا کانال در تلگرام محافظت می‌کنیم؟

تواناتک: تلگرام به‌تازگی قابلیتی برای محافظت از محتوای گروه‌ها و کانال‌ها افزوده است. در این مقاله به بررسی این قابلیت و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. 

در نسخه جدید تلگرام، قابلیت Restrict Saving Content به شما امکان می‌دهد از محتوای کانال‌ها و گروه‌های خود محافظت کنید؛ با فعال‌کردن این قابلیت می‌توانید مانع از بازنشر و ذخیره این محتوا توسط دیگر کاربران شوید و همچنین امکان گرفتن اسکرین‌شات از این محتوا را غیرممکن کنید.  

برای فعال‌کردن این قابلیت ابتدا اپ تلگرام خود را از طریق مارکت‌های رسمی به‌روز کنید. سپس وارد گروه یا کانال شوید، روی عکس یا نام گروه بزنید، سپس روی ادیت بزنید، به قسمت Group / Channel Type بروید و گزینه Restrict Saving Content را فعال کنید. به این ترتیب زمانی که روی محتوای گروه یا کانال بزنید، گزینه‌های کپی و فوروارد را دیگر نخواهید دید. همچنین زمانی که عکس، ویدیو و محتوای دیگر را باز کنید، قابلیت ذخیره نیز فعال نخواهد بود. همین‌طور اگر کاربری اقدام به گرفتن اسکرین‌شات از گروه یا کانال کند، پیامی دریافت می‌کند مبنی بر این‌که امکان انجام این کار را ندارد. 

اگر محتوای کانال یا گروه‌تان بسیار مهم است و تمایلی به بازنشر و ذخیره آن توسط کاربران دیگر ندارید، حتما برای حفظ حریم خصوصی و امنیت خود، این قابلیت را فعال کنید.