Search

آنچه باید درباره Rooms در اینستاگرام بدانید؟

تواناتک: یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است، قابلیت‌ Rooms است برای برقراری تماس‌های گروهی. در این مقاله به این قابلیت می‌پردازیم. 

این روزها چت‌‌روم‌ها و ویدیو‌کال‌های عمومی، قابلیت‌های پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران را درگیر خود کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش در ارائه خدمات در این زمینه با هم در رقابت هستند. 

ویژگی Messenger Rooms در اینستاگرام، به شما امکان می‌دهد که به صورت همزمان با ۵۰ نفر تماس تصویری گروهی داشته باشید.

برای استفاده از این قابلیت، قبل از هر چیز اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روز کنید. برای ساخت روم وارد اپلیکیشن شوید، به قسمت دایرکت مسج بروید و تب Rooms را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Create A Room بزنید و از لیست دنبال‌کننده‌هایتان، آن‌هایی را که می‌خواهید به مکالمه گروهی اضافه شوند انتخاب کنید و در پایان روی Join Room بزنید تا اتاق ساخته شود و وارد آن شوید. 

در این قسمت گزینه Share به شما امکان می‌دهد لینک اتاق را از طریق پیام مستقیم یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان‌ برای دیگران ارسال کنید تا با زدن روی آن وارد اتاق شما شوند.

برای پیوستن به اتاق نیازی به داشتن حساب فیس‌بوک یا اینستاگرام نیست؛ کاربران به‌راحتی و فقط با زدن روی لینک اتاق می‌توانند به آن بپیوندند.

وقتی اتاق را ایجاد کردید، وارد قسمت ستینگ در صفحه اصلی شوید و روی Lock Room بزنید تا اتاق‌تان قفل شود و به جز دعوت‌شدگان، کسی نتواند وارد شود. در این صورت حتی اگر کسی لینک اتاق را هم داشته باشد، نمی‌تواند عضو شود.

در قسمت People نیز لیست اعضای حاضر در اتاق را می‌بینید. در نهایت هم با انتخاب گزینه End Room For Everyone می‌توانید اتاق را ببندید.

در صفحه اصلی در قسمت افکت می‌توانید روی تصویر خود افکت بگذارید و همچنین صدا یا تصویر دوربین خود را کنترل کنید.