Search

موتورهای جست‌وجوی امن کدامند؟ 

تواناتک: امنیت موتورهای جست‌وجو موضوعی مهم است که حتما باید در نظر داشته باشید. موتورهای امن جست‌وجو هنگام استفاده از آن‌ها هرگز اطلاعاتتان را ذخیره نمی‌کنند و عملا از حریم خصوصی شما محافظت می‌کنند. در این مقاله آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 

DUCKDUCKGO یکی از امن‌ترین‌ موتورهای جست‌وجو ست که حفاظت از حریم خصوصی و داده‌های کاربران برای تولیدکنندگان آن اهمیت زیادی دارد. این موتور جست‌وجو هیچ اطلاعاتی از کاربران را ذخیره نمی‌کند و داده‌های نامناسب را در نتایج جست‌وجو نمایش نمی‌دهد. همچنین یکی از یکنواخت‌ترین نمونه‌ها در این زمینه است؛ یک عبارت مشخصی را هر بار که جست‌وجو می‌کنید به نتایج یکسانی خواهید رسید. 

Startpage هم یک موتور امن و کارآمد است؛ مخصوصا برای کاربرانی که به گوگل علاقه زیادی دارند. این موتور دقیقا نتایج گوگل را با حفظ حریم خصوصی و بدون این‌که اطلاعاتی از شما ذخیره کند، به شما نمایش می‌دهد. اگر به گوگل علاقه‌مندید و در عین حال به دنبال امنیت بیش‌تر هستید از Startpage استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های این موتور می‌توان به یک سرویس پروکسی، ژنراتور URL (بدون نیاز به کوکی) و پشتیبانی از HTTPS اشاره کرد. ضمنا سرویس پروکسی آن آدرس آی‌.پی واقعی شما را به سایت مقصد نمایش نمی‌دهد. 

با استفاده از این موتورهای جست‌وجو از حریم خصوصیتان در دنیای مجازی محافظت کنید.