Search

چگونه رمز وای‌فای را بین دو آیفون به اشتراک بگذاریم؟

تواناتک: یکی از قابلیت‌های کاربردی و جالبی که در iOS 11 برای کاربران طراحی شده است، اشتراک‌گذاری آسان رمز وای‌‌فای میان دو آیفون است که در ادامه به نحوه انجام آن می‌پردازیم. 

این قابلیت جنبه‌های خوب امنیتی هم دارد. اگر کسی بخواهد با دستگاه آیفون خود به وای‌‌فای خانگی‌تان وصل شود، دیگر نیازی نیست رمز عبور آن را در دسترس او قرار دهید؛ کافی است آیفون‌تان را به آیفون او نزدیک کنید. این کار مانع به‌اشتراک‌گذاشتن پسوردتان با دیگران می‌شود. 

قابلیت Share Your Wi-Fi در iOS 11 امکان به‌اشتراک‌گذاری بی‌سیم و خودکار وای‌‌فای را میان دو دستگاه اپل فراهم می‌کند. فراموش نکنید هنگامی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که سیستم‌ عامل دو دستگاه حتما iOS 11 باشد. همچنین برای ارتباط دو آیفون باید بلوتوث و وای‌فای دستگاهتان را روشن کنید.

شما حتی می‌توانید با نزدیک‌کردن آیفون یا آیپد به مک‌‌بوک هم از این قابلیت استفاده کنید. البته در این حالت باید سیستم‌ عامل مک‌بوک شما MacOS High Sierra باشد. 

برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات وای‌‌فای آیفونی که می‌خواهیم به وای‌‌فای آیفون دیگر وصل شود، می‌شویم. شبکه اینترنت موجود را انتخاب و پسورد را وارد می‌کنیم. سپس دو دستگاه را به هم نزدیک می‌کنیم. در این حالت دو آیفون نباید قفل باشند. بعد از چند لحظه یک پنجره روی آیفونی که می‌خواهد پسورد را به اشتراک بگذارد نمایش داده می‌شود، گزینه Share Password را بزنید تا رمز وای‌فای به دستگاه دیگر ارسال شود.