Search

آنچه باید درباره سیگنال بدانید

تواناتک: سیگنال از پیام‌رسان‌های امنی است که کاربران بسیاری برای حفظ امنیت و حریم خصوصی‌شان از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی این پیام‌رسان می‌پردازیم.

سیگنال یک پیام‌رسان بسیار امن است که به شما امکان می‌دهد با امنیت بالا پیام نوشتاری، عکس و ویدیو ارسال/دریافت کنید و همچنین با دیگران گفت‌وگوی شنیداری و دیداری داشته باشید. این اپلیکیشن تمام اطلاعات ارسالی شما را ابتدا رمزگذاری و سپس ارسال می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حتی شرکت تولیدکننده آن هم امکان دسترسی به محتوای پیام‌های شما را ندارد. 

سیگنال از دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان قابلیت‌های امنیتی بیش‌تری دارد. این پیام‌رسان صرفا پیام‌ها را رمزگذاری نمی‌کند، بلکه هیچ یک از اطلاعات شما جز شماره تلفن را ذخیره نمی‌کند. 

ویژگی‌های سیگنال: 

– استفاده از سیستم رمزگذاری برای تمام تماس‌ها، پیام‌ها و داده‌ها

سیستم رمزگذاری «end-to-end» به این صورت عمل می‌کند که پیام‌ فرستنده در مبدا رمزگذاری می‌شود و فقط کاربر دریافت‌کننده می‌تواند آن را رمزگشایی کند. به عبارت دیگر کسی جز فرستنده و گیرنده امکان دسترسی به محتوای پیام‌ را نخواهد داشت. در این سیستم رمزگذاری، پیام‌ها به هیچ عنوان روی سرور‌ها ذخیره نمی‌شود و فقط در دستگاه فرستنده و گیرنده ذخیره خواهد شد. همچنین استفاده از سیستم رمزگذاری در مکالمات، امکان شنود آن را از بین می‌برد. 

– سرعت مناسب و خوب 

– برقراری ارتباط شنیداری و دیداری باکیفیت به صورت شخصی و گروهی 

– استفاده رایگان 

– استفاده در اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز و مک – لینک دانلود از سایت رسمی سیگنال 

– عدم نمایش تبلیغات 

– راه‌اندازی گروه‌

– تعریف Signal PIN برای شناسایی هویت کاربر بدون نیاز به کد تایید هویت که از طریق اس‌ام‌اس ارسال می‌شود. این قابلیت، که یک لایه امنیتی اضافه برای احراز هویت دو مرحله‌ای است، امکان ثبت‌نام با شماره تلفن شما را از دیگران می‌گیرد. همچنین دسترسی افراد غریبه را به اپلیکیشن شما مسدود میِ‌کند. 

– فعال‌کردن قفل اپلیکیشن (Screen Lock)

– فعال‌کردن قابلیت ناپدیدشدن پیام‌ها (Disappearing Messages): با فعال‌کردن این قابلیت پیام‌های ارسالی و دریافتی در گفت‌وگوهای شما پس از گذشت زمان مشخصی از مشاهده‌شدن به طور خودکار حذف می‌شود

– تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود

– مسدودکردن تهیه اسکرین‌شات از صفحه گفت‌وگو

اگر نگران حریم خصوصی خود هستید و دنبال یک پیام‌رسان امن می‌گردید، برای استفاده از سیگنال شک نکنید.