Search

چگونه ویندوز ۱۰ را به تنظیمات کارخانه‌ای برگردانیم؟

 

تواناتک: آیا شما هم از ویندوز ده استفاده می‌کنید؟ آیا گاهی حس می‌کنید سیستم‌تان کند شده است و کارایی همیشگی را ندارد؟ یا اینکه تنظیمات‌اش بهم خورده و خیلی از ابزارها، روی آن اجرا نمی‌شود. 

باید بگوییم که در چنین مواقعی بهترین کار، برگرداندن ویندوز به تنظیمات کارخانه‌ای است.

در این مقاله به نحوه برگرداندن ویندوز ۱۰ به تنظیمات کارخانه‌ای می‌پردازیم.

در ابتدا این نکته ضروری است که یادآوری کنیم زمانی که  ویندوز را به تنظیمات کارخانه‌ای برمی‌گردانید، تنها می‌توانید فایل‌ها و اطلاعات‌تان را نگه دارید، اما تمام اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها در این روش حذف می‌شوند. بنابراین حواستان به این موضوع باشد که باید بعد از انجام این کار، دوباره آن‌ها را روی سیستم‌تان نصب کنید. 

برای برگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه، به مسیر زیر بروید:

  Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC > Get started

در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه Keep my files را انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه‌ List of apps to be removed، می‌توانید لیست اپ‌هایی که حذف می‌شوند را ببینید. در نهایت نیز گزینه‌ Reset را بزنید تا ویندوز شما با حفظ همه‌ فایل‌هایتان به تنظیمات کارخانه‌ای برگردد. 

این روش شاید چندین دقیقه طول بکشد. اما پس از اتمام این فرآیند، رایانه شما مجددا راه‌اندازی می‌شود.

  

بعد از اینکه سیستم شما دوباره راه‌اندازی شد، به تنظیمات بروید و مطمئن شوید که ویندوز نیازی به به‌روز‌شدن ندارد و اگر داشت، آن را به‌روز کنید. برای به‌روزرسانی ویندوز، به مسیر زیر بروید:

Settings > Update & Security > Windows Update > Check for updates

حالا اگر فقط می‌خواهید سیستم‌تان را بفروشید، یا اصلا می‌خواهید همه اطلاعاتش را پاک کنید و آن را به تنظیمات روز اول برگردانید نیز می‌بایست به همین ترتیبی که گفتیم عمل کنید و اطلاعاتتان را از آن پاک کنید.


 

نکته: اگه می‌خواهید ویندوز ۱۰ خود را به تنظیمات کارخانه‌ای برگردانید، توصیه ما به شما این است که حتما از اطلاعات شخصی‌تان یک نسخه بک‌اپ یا همان یا پشتیبان تهیه کنید. 

اگر سوالی درباره تنظیم، به‌روز‌رسانی ویندوز۱۰ یا هر سوال دیگری در زمینه‌ویندوزها داشتید، به ادمین‌های صفحات تواناتک در شبکه‌های اجتماعی پیام دهید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند.