Search

آموزش دانلود، نصب و به‌روزرسانی درایورهای ویندوز

تواناتک- معمولا نصب و دانلود درایور سخت‌افزارهای دستگاه، بعد از تغییر سیستم‌عامل کار وقت‌گیر و آزاردهنده‌ای است؛ به‌ویژه در صورتی که همه درایورها یکجا در دسترس‌تان نباشند. در این مقاله ابزاری برای دانلود، نصب و به‌روزرسانی درایورها معرفی می‌کنیم و به چگونگی استفاده از آن می‌پردازیم.

DriverPack Solution، یک ابزار حرفه‌ای برای دانلود و نصب خودکار درایورهای لپ‌تاپ و کامپیوتر و تشخیص درایورهای قدیمی‎ای است که به به‌روزرسانی نیاز دارند. از این ابزار به عنوان وسیله‌ای برای صرفه‌جویی در وقت نیز یاد می‌شود؛ چرا که شما را از تشخیص و تعمیر درایورها به صورت دستی بی‌نیاز می‌کند. همچنین این برنامه مزایایی دارد که آن را از سایر ابزارهای مشابه متمایز می‌کند. از جمله:

تشخیص درایورها به صورت خودکار
دانلود درایورها فقط با یک کلیک
امکان دانلود به صورت آنلاین و آفلاین

شما می‌توانید از این برنامه به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کنید. البته قطعا استفاده از نسخه آنلاین آن بهتر است ولی باید حجم اینترنت کافی داشته باشید. 

برنامه را از سایت رسمی آن دانلود کنید. 

https://drp.su/en

بعد از نصب و اجرای برنامه، در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Install Automatically را انتخاب کنید. در پنجره بعدی روی گزینه configure the computer automatically کلیک کنید.

بعد از کلیک‌کردن می‌بینید که درایورهای لازم در حال دانلود هستند.

پس از پایان دانلود، درایورها به طور خودکار نصب می‌شوند. بعد از آن پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌خواهد برای اجرای نرم‌افزارهای نصب‌شده، سیستم‌تان را restart کنید.

 روش آفلاین

 در این روش بعد از دانلود و نصب برنامه، وقتی آن را اجرا کردید گزینه Expert Mode را بزنید. بعد لیست درایورهای مورد نیاز به همراه برنامه‌های پیشنهادشده نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم تیک تمام برنامه‌های پیشنهادی در لیست را بزنید و همه را نصب کنید.

بعد از انتخاب درایورهای مورد نیاز، گزینه Install automatically را انتخاب کنید.

 

به همین سادگی می‌توانید درایورهای سیستم‌تان را دانلود، نصب و به‌روزرسانی کنید. البته لازم به ذکر است که ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد ولی ما در این مقاله، DriverPack Solution را معرفی کردیم که ابزاری مفید و ساده است.