Search

اضافه‌شدن قابلیت امکان همگام‌سازی فولدرها به صورت جداگانه به گوگل‌درایو

گوگل‌درایو، یکی از فضاهای ابری ذخیره‌سازی محبوب در میان کاربران است که فایل‌های خود را می‌توانند در این فضای ابری ذخیره‌سازی به صورت مناسب و امن نگه‌داری کنند و یا به اشتراک بگذارند.

گوگل امکانی را برای شما فراهم کرده است که بر همگام‌سازی فولدرهایی که بر روی گوگل درایو ذخیره کردید، تسلط بیشتری داشته باشید. از این به بعد دیگر نیازی نیست کلیه فولدرهای ذخیره‌ شده در گوگل‌درایو را به رایانه خود منتقل کنید.

شما به واسطه این قابلیت می‌توانید تنها پوشه‌ها و یا فایل‌هایی را که در گوگل‌درایو ذخیره کردید و تمایل دارید، نسبت به همگام‌سازی آنها اقدام نمایید. در حقیقت، می‌توانید به‌جای ذخیره‌سازی کلیه فایل‌ها و فولدر‌های موجود در گوگل‌درایو به رایانه خود، تنها پوشه‌ها و زیر شاخه‌هایی که لازم دارید را انتخاب کرده و نسبت به همگام سازی آنها اقدام کنید.

برای استفاده از این قابلیت، وارد اپلیکیشن گوگل‌درایو شوید، به منوی اپلیکیشن مراجعه کنید، وارد قمست “Preferences”شوید وبه بخش “Sync Options” مراجعه کنید و گزینه “Sync only these folders” را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید تنها فولدرهایی که می‌خواید به رایانه منتقل شوند را از لیست فایل‌های گوگل‌درایو انتخاب کنید و نسبت به همگام‌سازی آنها اقدام نمایید.

همچنین شما می‌توانید حجم هر فایل را به صورت جداگانه مشاهده کنید و همچنین در این بخش میزان فضای باقی‌مانده در هارد دستگاه‌تان هم برای شما نمایش داده می‌شود، تا مدیریت بهتری داشته باشید.

در این نسخه همچنین اگر شما فایلی را که با عده‌ای به اشتراک گذاشتید را بیرون بیاورید، گوگل‌ به شما اخطار می‌دهد، چرا که با این کار دسترسی سایر افراد به فایل به اشتراک گذاشته شده دچار مشکل خواهد شد.

این قابلیت‌ها برای نسخه‌های مک و پی‌سی طراحی شده است و در روزهای آینده برای نسخه‌های مک و پی‌سی  گوگل‌درایو اعمال خواهد شد.