Search

آموزش نحوه تنظیم نمایش آنلاین در تلگرام تنها برای افراد خاص

تواناتک: تلگرام، یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پرطرفدار در دنیاست. کاربران ایرانی زیادی هم از این اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده می‌کنند، و در کانال‌ها و گروه‌های مختلف زیادی عضو هستند و فعالیت دارند. در این مقاله آموزشی به شما آموزش می‌دهیم که چکونه تلگرام وضعیت آنلاین شما را تنها برای افراد خاصی نمایش دهد. شما می‌توانید تنظیم کنید که تنها افراد خاصی وضعیت آنلاین شما در تلگرام را مشاهده کننند و وضعیت آنلاین شما از سایر کاربران مخفی نگه داشته شود.

در حالت پیش‌فرض تلگرام، تاریخ و زمان آخرین زمانی که آنلاین بودید نمایش داده می‌شود، و وقتی شما آنلاین می‌شوید، آنلاین را به کلیه افراد به عنوان وضعیت تلگرام شما نمایش می‌دهد. تلگرام قابلیتی را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید وضعیت خود را از سایرین مخفی کنید و برای نشان دادن وضعیت شما از عبارات Recently (اخیرا) و یا A long time ago (مدت‌ها پیش) استفاده می‌کند. در حقیقت از این عبارات برای نمایش تقریبی زمان حضور شما در تلگرام استفاده می‌شود. تلگرام قابلیت دیگری را هم در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید تنظیم کنید که تنها افراد خاصی بتوانند وضعیت آنلاین شما را ببینند و این وضعیت از دید سایر افراد مخفی نگه داشته می‌شود.

برای انجام  این‌کار وارد قسمت تنظیمات “Settings” تلگرام شوید و سپس وارد “Privacy and Security” شوید. از قسمت “Privacy” وارد بخش “Last Seen” شوید.

در بخش “?Who can see your Last Seen time” سه گزینه موجود است:

“Every Body”: انتخاب این گزینه به این معناست که همه‌ی افراد می‌توانند وضعیت آنلاین و آخرین حضور شما در تلگرام را ببینند.

“My Contacts”: انتخاب این گزینه به این معناست که تنها مخاطبان شما (افرادی که شماره آن‌ها را ذخیره کردید) قادر به دیدن وضعیت آنلاین شما هستند.

“Nobody”: هیچکس قادر نخواهد بود که وضعیت آنلاین شما را مشاهده کند.

اکنون در قسمت “Add exceptions” می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید:

گزینه “Always Share With”، با انتخاب این گزینه تلگرام تحت هر شرایطی وضعیت آنلاین شما را با کلیه افراد این لیست به اشتراک می‌گذارد.

گزینه “Never Share With”، با انتخاب این گزینه تلگرام تحت هر شرایطی وضعیت آنلاین شما را با کلیه افراد این لیست به اشتراک نمی‌گذارد.

اکنون اگر می‌خواهید وضعیت آنلاین شما تنها برای افراد خاصی نمایش داده شود، باید در بخش “?Who can see your Last Seen time”، گزینه “Nobody” را انتخاب کنید و سپس لیست افراد مورد نظر خود را در لیست “Always Share With” وارد کنید.

اگر هم می‌خواهید همه افراد به جز افراد خاصی از وضعیت آنلاین شما باخبر شوند، در بخش اول گزینه “Every Body” را انتخاب کنید و سپس لیست افراد مورد نظرتان را که نمی‌خواهید از وضعیت تلگرام شما باخبر باشند را در لیست”Never Share With” وارد کنید.


در آخر شما همراهان تواتک را دعوت می‌کنیم، بسته آموزشی تلگرام تواناتک را از طریق این لینک دریافت کنید.