Search

آموزش تواناتک: نحوه بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه

تواناتک: بازگرداندن گوشی اندروید به تنظیمات کارخانه یا همان “Reset Factory”، به معنای حذف تمام اطلاعات گوشی و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه است.  

در زمان‌هایی که گوشی شما دچار مشکلی می‌شود که هیچ راهی به‌جز برگرداندن آن به تنظیمات کارخانه ندارید و یا قصد فروش دستگاه خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام دهید.

در گام نخست نباید فراموش کنید که این کار کلیه اطلاعات گوشی شما را پاک می‌کند، پس از اطلاعات مهم گوشی خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید. تواناتک در این مقاله آموزشی به شما اپلیکیشن‌های برتر برای تهیه نسخه پشتیبانی را معرفی کرده است.

خوب برای انجام این کار در گام نخست وارد بخش “Settings” گوشی خود شوید و به قسمت “Backup and reset” بروید. در این قسمت گزینه “Factory data reset” را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه برای شما پیام هشداری نمایش داده می‌شود که به شما یادآوری می‌شود این فرایند کلیه اطلاعات موجود در گوشی شما پاک خواهد کرد. در آخر وقتی شما گزینه “Rest Phone” را انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود رمزعبور خود را وارد کنید، پس از آن عملیات “Reset Factory” شروع می‌شود.

نکته قابل توجه در این کار این است، با توجه به مدل گوشی گاهی “Reset Factory”، شامل کارت حافظه SD نمی‌شود و باید خودتان تیک این قسمت را قبل از انتخاب گزینه “Rest Phone” بزنید.

بعد از انجام عملیات “Reset Factory” باید مدتی منتظر بمانید تا گوشی شما کاملا روشن شود. پس از آن کلیه اطلاعات گوشی شما پاک شده است و تنظیمات آن به تنظیمات کارخانه بازگردانده شده است.