Search

اپلیکیشن‌های برتر مدیریت پسورد کدام‌ها هستند؟

تواناتک: هر یک از شما احتمالا در چند شبکه‌های اجتماعی، تعدادی وب‌سایت عضو هستید و که برای ورود به هریک از آنها نیاز به وارد کردن رمز‌عبور دارید. به‌خاطر سپردن این تعداد رمز‌عبور کار آسانی نیست و استفاده از یک رمز عبور مشترک هم  برای حساب‌های مختلف، امنیت شما را به خطر می‌اندازد. در نتیجه بهتر است از اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت رمز‌های عبور استفاده کنید.

پس برای جلوگیری از فراموش کردن این همه رمزعبور و همچنین تامین امنیت رمز‌های عبور تواناتک استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد را به شما توصیه می‌کند و در این مطلب آموزشی برای شما برترین اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد را بیان می‌کند.

یکی از اپلیکیشن‌های برتر مدیریت رمز عبور که برای دو پلتفرم  اندروید و “iOS” طراحی شده است، اپلیکیشن “1Password” است. در گام نخست شما باید رمز‌های عبور شبکه‌های اجتماعی مختلف خود را در اپلیکیشن “1Password” وارد کنید، پس از این کار وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیاز به وارد کردن رمز‌عبور دارید، در فیلد رمز عبور میانبر “1Password”را خواهید دید که با یک کلیک ساده رمز عبور شما توسط این اپلیکیشن به طور اتوماتیک در فیلد پسورد وارد می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن “1Password”، داشتن قابلیت “Master Password” است، این قابلیت این امکان را به شما خواهد داد که تنها با یک رمز عبور در سایت‌های مختلف لاگین شوید. در ابتدا شما همه پسوردهای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف را باید در این اپلیکیشن وارد و ذخیره سازید، سپس به وسیله قابلیت “Master Password” یک پسورد را تعریف می‌کنید و برای لاگین کردن در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مختلف تنها این پسورد را وارد می‌کنید. پس از وارد کردن این پسورد، این اپلیکیشن به صورت خودکار در دیتابیس خود رمز عبور سایت موردنظر را برای شما پیدا می‌کند و در فیلد پسورد قرار می‌دهد. 

از دیگر اپلیکیشن‌ها برای مدیریت پسورد که برای دو پلتفرم  اندروید و “iOS” طراحی شده است، اپلیکیشن “Password Manager SafeInCloud” است، اپلیکیشنی مناسب برای مدیریت و ذخیره‌سازی رمز‌های عبور شماست و یکی از اپلیکیشن‌های موفق و امن در این خصوص است. شما اطلاعات حساب‌های کاربری خود را در این اپلیکیشن ذخیره می‌کنید و دیگر نگران فراموش کردن آن‌ها نخواهید بود. تنها کافی‌ست برای این اپلیکیشن رمز عبوری تعریف کنید و آن را به‌خاطر بسپارید.یکی از ویژگی‌های بارز این اپلیکیشن قابلیت استفاده از آن در پلتفرم‌های مختلف است.

همچنین “Password Manager SafeInCloud” اطلاعات شما را در سرورهای خود نگه‌داری می‌کند و اگر شما به هر دلیلی امکان دسترسی به گوشی خود را نداشتید و یکی از پسوردهای خود را لازم داشتید، امکان وارد شدن به حساب‌کاربری‌تان از طریق دستگاه‌های دیگر  را خواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های خوب “Password Manager SafeInCloud” این است که از اطلاعات شما یک نسخه پشتیبان می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد که یک نسخه آفلاین از اطلاعات خود در گوشی داشته باشید.

اگر به دنبال اپلیکیشنی مناسب برای حفظ رمز‌های عبور، اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی خود هستید و می‌خواهید فایل‌های خود را امن نگه دارید، از “Keeper” استفاده کنید.  اپلیکیشن “Keeper”، کار را برای شما آسان می‌کند و رمز‌های عبور شما را به صورت امن محافظت می‌کند. تنها نیاز است که یک رمز عبور برای “Keeper” تعریف کنید و آن را به خاطر بسپارید، و با آن به کلیه اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.در این اپلیکیشن رمزهایتان به صورت “AES-256” و بدون آگاهی نسبت به کلمات تایپ شده ذخیره می‌شود، بنابراین در این صورت خود شرکت سازنده هم به رمزهای عبور دسترسی نخواهد داشت و تنها فرد مطلع از آن‌ها خودتان هستید. “Keeper” با توجه به اطلاعاتی که در آن ذخیره می‌کنید، در اپلیکیشن‌های مختلف فیلد مربوط به رمز‌عبور را بدون نیاز به اینکه شما آن را وارد کنید، به طور اتوماتیک کامل می‌کند. این موضوع احتمال لو رفتن رمز‌عبور شما را از بین می‌برد. یکی از ویژگی‌های بارز اپلیکیشن “Keeper” پشتیبانی در سه پلتفرم ویندوزفون، اندروید و “iOS” است.

اپلیکیشن “Dashlane”، از دیگر اپلیکیشن‌های خوب مدیریت پسورد است که از سیستم رمزنگاری AES-256 از اطلاعات شما نگهداری می کند، بنابراین امنیت بالایی دارد و شما با خیال راحت می‌توانید رمز‌های عبورتان را در این اپلیکیشن وارد و ذخیره نمایید. در این اپلیکیشن می‌توانید محل ذخیره‌سازی پسوردهایتان را مشخص کنید، می‌توانید مشخص کنید که در حافظه داخلی گوشی ذخیره شوند و یا در فضاهای ابری، البته برای استفاده از فضاهای ابری باید از نسخه غیررایگان این اپلیکیشن استفاده کنید. شما باید برای ورود به این اپلیکیشن Master Password تعریف کنید، البته نسخه iOS این اپلیکیشن از قابلیت Touch ID برای لاگین کردن استفاده می‌کند و شما تنها با اثر انگشت خود می‌توانید به اطلاعات ذخیره شده دسترسی داشته باشید.این اپلیکیشن امنیت بسیار خوب و مناسبی دارد و همچنین از پلتفرم‌های اندروید و iOS  هم پشتیبانی می‌کند.

تواناتک همیشه به شما استفاده از اپلیکیشن‌های امن و مناسب را توصیه می‌کند، چرا که امنیت در دنیای مجازی بحثی بسیار مهم است که نباید به آن بی‌توجهی کرد. برای انتخاب اپلیکیشن مدیریت پسورد هم، امنیت موضوعی مهم و اساسی است که در انتخاب اپلیکیشن مناسب برای این کار باید امنیت اپلیکیشن در نظر گرفته شود. اپلیکیشن‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، اپلیکیشن‌های مناسب و موفق در زمینه مدیریت رمز‌های عبور هستند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند همیشه و در همه‌جا رمز‌های عبور شما را در پلتفرم‌های مختلف در اختیار شما قرار دهند.