Search

با اپلیکیشن 1Password پسوردها را مدیریت کنید

تواناتک: هر یک از شما احتمالا در  چند شبکه‌های اجتماعی عضو هستید که برای ورود به این شبکه‌ها نیاز به وارد کردن رمز‌عبور دارید. به‌خاطر سپردن این تعداد رمز‌عبور کار آسانی نیست و استفاده از یک رمز عبور مشترک هم  برای حساب‌های مختلف، امنیت شما را به خطر می‌اندازد. در نتیجه بهتر است از اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت رمز‌های عبور استفاده کنید. “LastPass” و “1Password” دو اپلیکیشن مناسب و موفق در زمینه مدیریت رمز‌های عبور هستند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند همیشه و در همه‌جا رمز‌های عبور شما را در پلتفرم‌های مختلف در اختیار شما قرار دهند.

در گام نخست شما باید رمز‌های عبور شبکه‌های اجتماعی مختلف خود را در اپلیکیشن “1Password” وارد کنید، پس از این کار وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیاز به وارد کردن رمز‌عبور دارید، در فیلد رمز عبور میانبر “1Password”را خواهید دید که با یک کلیک ساده رمز عبور شما توسط این اپلیکیشن به طور اتوماتیک در فیلد پسورد وارد می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن “1Password”، داشتن قابلیت “Master Password” است، این قابلیت این امکان را به شما خواهد داد که تنها با یک رمز عبور در سایت‌های مختلف لاگین شوید. در ابتدا شما همه پسوردهای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف را باید در این اپلیکیشن وارد و ذخیره سازید، سپس به وسیله قابلیت “Master Password” یک پسورد را تعریف می‌کنید و برای لاگین کردن در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مختلف تنها این پسورد را وارد می‌کنید. پس از وارد کردن این پسورد، این اپلیکیشن به صورت خودکار در دیتابیس خود رمز عبور سایت مورد نظر را برای شما پیدا می‌کند و در فیلد پسورد قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید و “iOS” طراحی شده است، و شما امکان دانلود رایگان این اپلیکیشن را از اپل‌استور و گوگل‌پلی دارید.

برای مدیریت پسورد‌های خود از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در این رابطه برای تواناتک به اشتراک‌ بگذارید.