Search

نحوه شارژ گوشی هوشمند در سفر

تواناتک: تمام‌شدن باتری گوشی در سفر می‌تواند اتفاق بسیار بدی باشد؛ مخصوصا برای برخی از کاربران که از گوشی‌ هوشمندشان برای گرفتن عکس و ویدیو استفاده می‌کنند تا خاطراتشان را ثبت کنند. همچنین برخی از کاربران در سفر کاری هستند و به اینترنت تلفن همراه یا اطلاعات درون آن نیاز دارند. در این مقاله می‌گوییم که چگونه گوشی هوشمندتان را در طول سفر به راحتی شارژ کنید.

مشکل باتری دستگاه‌های هوشمند با وجود پیشرفت در زمینه‌های مختلف تکنولوژی، هنوز حل نشده است و نقطه ضعف بسیاری از گوشی‌های هوشمند عمر کم باتری آن‌ها ست. زمانی که در سفر برای مسیریابی، ارتباطات و موارد دیگر به گوشیتان نیاز دارید، تمام‌شدن شارژ دستگاه بسیار اذیت‌کننده است؛ چرا که گوشی شما درست در جایی که نباید خاموش شود، باتری‌اش تمام و خاموش می‌شود.

در گام نخست همیشه شارژر گوشی خود را در سفر همراه داشته باشید.

روش اول: اگر با ماشین سفر می‌کنید، می‌توانید از محل اتصال فندک ماشینتان به سادگی به عنوان شارژر استفاده کنید. فقط پیش از آن باید مبدل‌های لازم را با توجه به مدل ماشینتان تهیه کنید. با این روش خیلی ساده می‌توانید در مسافرت گوشی خود را شارژ کنید و دغدغه تمام‌شدن شارژ باتری آن را نداشته باشید. در برخی از ماشین‌های جدید هم خروجی یو‌.اس‌‌.بی وجود دارد که به راحتی و بدون نیاز به هیچ مبدلی می‌توانید شارژر گوشی را به آن وصل کنید. البته برخی تحقیقات نشان داده‌اند که اگر به صورت مداوم و همیشگی از این روش استفاده کنید، باتری دستگاه شما آسیب می‌بیند. پس فقط در مواقع ضروری از این روش استفاده کنید.

روش دوم: استفاده از پاور بانک است. پاور بانک، دستگاهی است که به وسیله آن می‌توانید بدون نیاز به برق، گوشی‌تان را شارژ کنید. برای استفاده از این دستگاه کافی است شارژر خود را به پورت یو‌.اس‌.بی آن وصل کنید. البته قبل از سفر باید مطمئن شوید که پاور بانک شما شارژ کافی داشته باشد. بعد از استفاده از پاور بانک همیشه باتری آن را کنترل کنید و اگر نیاز است زمانی که به برق دسترسی دارید آن را شارژ کنید. پاور بانک‌ها انواع مختلفی دارند و قیمت آن‌ها با توجه به ظرفیت و تعداد پورت‌های‌شان متفاوت است. ظرفیت هر پاور بانک، نشان‌دهنده تعداد دفعاتی است که می‌توانید با آن باتری گوشی خود را شارژ کنید. همچنین هرچه تعداد پورت‌های یو.اس.بی پاور بانک بیش‌تر باشد، دستگاه‌های بیش‌تری را می‌توانید به صورت هم‌زمان کنید.

این روش‌ها برای شارژ دستگاه هوشمند در سفر بسیار مهم و مفید هستند. با این حال فراموش نکنید که اگر باتری گوشی‌تان در حال تمام‌شدن است و به اطلاعات آن بسیار نیاز دارید حتما اینترنت دستگاه را خاموش کنید، اپلیکیشن‌های پس‌زمینه را خارج کنید، مصرف باتری را در حالت بهینه‌سازی‌شده قرار دهید و در آخر نور صفحه دستگاه را هم کم کنید. این موارد در کم‌شدن مصرف باتری بسیار موثر هستند.