Search

بازداشت مدیران دو کانال تلگرام با اتهاماتی نامشخص

مدیران دو کانال تلگرام «ساختمان شیشه‌ای» و «شهرزاد پرس‌نیوز» بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آنها صادر شده است. پروژه گرداب که وابسته به وزارت اطلاعات ایران است و به تعقیب سایبری کاربران اینترنتی می‌پردازد در خبری اعلام کرده است که مدیران این دو کانال به جرم «تشویق اذهان عمومی» و «شایعه‌پراکنی علیه مسئولان رسانه ملی» دستگیر شدند.

این دو کانال اخباری خاص و محرمانه از وضعیت داخلی سازمان صدا و سیما منتشر می‌کردند. در گزارش گرداب آمده است که ابتدا کانال «ساختمان شیشه‌ای‌» راه‌اندازی شده است و با جذب کارکنان سازمان صدا و سیما اخبار آنها را منتشر کرده است. به نقل از خبرگزاری فارس ۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان صدا و سیما در این کانال عضویت داشتند.

نهایتا رئیس صدا و سیما از این کانال شکایت کرده و پرونده به «مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری» فرستاده شده است.

پس از شناسایی ادمین کانال وی بازداشت شده است.

اما پس از بسته شدن کانال «ساختمان شیشه‌ای» کانالی دیگر به نام «شهرزاد پرس‌نیوز» باز می‌شود که اخبار صدا و سیما را منتشر می‌کرده است. این کانال از تاریخ ۱۳.۱۱.۹۴ شروع به کار کرده و کاربران زیادی را جذب کرده است. برخی از چهره‌های مشهور نیز در این کانال عضویت داشتند. دوباره شکایتی از این کانال مطرح شده و مدیر کانال شناسایی و بازداشت می‌شود.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که مدیر این کانال از هویتی جعلی استفاده کرده و شماره تلفن ناشناس خارجی داشته است. نهایتا اینکه وی در تاریخ ۱۴.۲.۹۵ بازداشت می‌شود. فارس افزوده است که وی به جرائم خود اعتراف کرده است و پس از آن با قید وثیقه آزاد شده است.

در گزارش‌های منتشر شده نامی از هویت مدیران این کانال‌ها برده نشده است و توضیح بیشتر درباره اتهامات درج نشده است. به کاربران تواناتک توصیه می‌کنیم هنگام فعالیت در محیط آنلاین نکات امنیتی را رعایت کنند.