Search

به‌زودی شاهد تغییرات بزرگی در اسکایپ خواهیم بود

اسکایپ یکی از ابزارهای ارتباطاتی پرکاربرد در دنیای مجازی است و بیشتر کاربران مجازی برای برقراری ارتباطات صوتی و ویدیویی از این ابزار استفاده می‌کنند. اسکایپ به شما امکان برقراری تماس به خطوط ثابت و موبایل را هم می‌دهد. اسکایپ جز اولین ابزارهای ارتباطی برای برقراری تماس‌های تلفنی و تماس‌های رایگان صوتی و تصویری بود. این اپلیکیشن بعد از ورود اپلیکیشن‌هایی همچون واتس‌اپ، وایبر، لاین، تانگو و تلگرامو غیره محبوبیتش را از دست داد.

مایکروسافت به‌زودی می‌خواهد اسکایپ را زیر و رو کند و یک اپلیکیشن مسنجر با قابلیت‌های کاربردی عرضه کند. مایکروسافت که در سال ۲۰۱۱ این اپلیکیشن را خریداری کرد، اکنون تصمیم به تبدیل کردن آن به یک اپلیکیشن ارتباطی قوی و پرکاربرد برای کاربران گرفته است.

یکی از بزرگترین تغییری که قرار است در نسخه جدید اسکایپ اعمال شود، استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا است. کورتانا، دستیار صوتی و هوشمندی‌ست که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ خود به کار برده است. از دیگر قابلیت‌های این نسخه امکان تعامل سایر اپلیکیشن‌ها با اسکایپ است. در حقیقت مایکروسافت می‌خواهد از دستیار صوتی خود به عنوان واسطی برای تعامل میان اسکایپ و سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کند. برای مثال وقتی مشغول استفاده از اسکایپ هستید، از کورتانا یک پیغام دریافت می‌کنید که آیا می‌خواهید آدرس رستوران‌های اطراف را بدانید؟

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده و مایکروسافت زمانی را برای انتشار این نسخه از اسکایپ اعلام نکرده است.