Search

چگونه امنیت وب‌سایت‌ها را بررسی کنیم؟

تواناتک: امنیت در دنیای دیجیتال موضوع بسیار پراهمیتی است. پیش از این در یک مطلب آموزشی نکاتی را به شما آموزش دادیم که با رعایت آن‌ها امنیت شما در دنیای دیجیتال حفظ می‌شود. یکی از مواردی که می‌تواند امنیت شما در دنیای دیجیتال را به خطر بیاندازد، وب‌گردی است. شما با وب‌گردی در سایت‌های مخرب و آلوده می‌توانید، سیستم خود را آلوده کنید و راه نفوذ هکرها به سیستم خود را هم باز کنید. پس امنیت وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید، موضوع بسیار مهمی است. در این مطلب آموزشی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه امنیت وب‌سایت‌ها را بررسی کنید.

برای بررسی امنیت وب‌سایت‌هایی که قصد بازدید آن‌ها را دارید، می‌توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. این ابزارها امنیت وب‌سایت مورد نظرتان را برای شما بررسی می‌کنند، و پس از آن شما می‌توانید با خیال راحت از آن وب‌سایت استفاده کنید.

یکی از سرویس‌هایی که به صورت آنلاین و رایگان، امنیت وب‌سایت را برای شما بررسی می‌کند، “Web Inspector” است. این سرویس، پس از وارد کردن آدرس وب‌سایت مورد‌ نظر، برای شما آن را اسکن می‌کند و نتیجه را برای شما نمایش می‌دهد. این سرویس وب‌سایت را از نظر حملات فیشینگ، نرم‌افزارهای مخرب، در پشتی، تروجان بررسی می‌کند.

سرویس امنیت وب‌سایت، “AsafaWeb” دیگر سرویس از این دست است. این سرویس، امنیت وب‌سایت مورد نظر را برای شما با سرعت بالایی بررسی می‌کند. این سرویس هم سایت مورد نظر شما را اسکن و نتیجه را برای شما نمایش می‌دهد. سرعت این سرویس، از قابلیت‌های برتر آن است.

یکی دیگر از سرویس‌های آنلاین بررسی امنیت وب‌سایت، “UpGuard Web Scan” است. این سرویس ریسک را برای شما ارزیابی می‌کند و  فاکتورهایی SSL، حمله Clickjack، کوکی‌ها و غیره را برای شما رتبه‌بندی کند.

سرویس “Tinfoil Security“، از دیگر سرویس‌های برتر بررسی امنیت وب‌سایت است که در ابتدا امنیت وب‌سایت شما را از نظر ۱۰ آسیب‌پذیری مهم بررسی می‌کند و پس از آن به سراغ سایر بررسی سایر آسیب‌پذیری‌ها می‌رود. برای دریافت گزارش کامل نیاز به ثبت‌نام است.

وب‌سایت‌های بالا سرویس بررسی امنیت وب‌سایت را به صورت رایگان و پولی برای شما انجام می‌دهند. نسخه پولی گزارش کامل‌تری را از امنیت وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای امنیت در دنیای دیجیتالی، حتما امنیت سایت‌های مورد نظرتان را بررسی کنید.