Search

چگونه فایل‌ها را رمزگذاری کنیم؟

تواناتک: رمزگذاری فایل‌ها موضوع بسیار مهمی است. بسیاری از شما در سیستم‌های خود فایل‌هایی را دارید که حاوی اطلاعات مهی است که نمی‌خواهید کسی به غیر از خودتان به آن‌ها دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید به‌سادگی فایل‌های مهم خود را با نرم‌افزارهای رمزگذاری، رمزگذاری کنید و با این کار دسترسی افراد ناشناس را به آن‌ها از بین خواهید برد و تنها خود شما با وارد کردن رمز تعریف شده امکان دسترسی به محتویات فایل‌ را خواهید داشت.

“BoxCryptor”، نرم‌افزاری برای رمزگذاری فایل‌هاست. این نرم‌افزار از سیستم  “AES-256” برای رمزگذاری فایل‌ها استفاده می‌کند. شما با استفاده از این نرم‌افزار به سادگی بر روی فایل‌های خود رمزعبور تعریف می‌کنید، و کسی غیر از خود شما امکان دسترسی به محتویات فایل را نخواهد داشت.

این نرم‌افزار قابلیت‌های فراوانی دارد که به شرح زیر است:

– سرعت بالا در رمزگذاری

– سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، “iOS”، “Mac OS X” و لینوکس را پشتیبانی می‌کند.

– شما می‌توانید فایل‌های رمزگذاری شده را در کلیه فضاهای ابری ذخیره کنید، در حقیقت “BoxCryptor” نرم‌افزاری است که می‌تواند امنیت را در فضاهای ابری برای شما فراهم کند.

– دسترسی آسان به فایل‌های رمزگذاری شده

– امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌های رمزگذاری در فضاهای ابری با دوستان خود

– عدم امکان بازیابی رمزعبور شما (وقتی در این برنامه حساب کاربری می‌سازید، رمزعبور خود را حتما به خاطر بسپارید، چرا که امکان بازیابی آن را ندارید)

در گام نخست با مراجعه به سایت رسمی این نرم‌افزار آن را دانلود و نصب کنید. پس از اجرای برنامه، یک حساب کاربری باید در برنامه بسازید، پس از آن وقتی از طریق این حساب کاربری وارد برنامه می‌شوید، لیست کلیه فضاهای ابری را خواهید دید. با انتخاب هر یک باید مشخصات کاربری آن حساب را وارد و لاگین کنید. اکنون برای شما لیست کلیه‌ فایل‌هایی که درون این فضای ابری دارید نمایش داده می‌شود. در این پنجره یک گزینه “Add” وجود دارد، اگر آن را بزنید می‌توانید فایل موردنظر خود را انتخاب کنید. حالا از شما سوالی پرسیده می‌شود که می‌خواهید به صورت ایمن این فایل آپلود شود و یا به صورت معمولی آپلود شود. اگر گزینه ایمن را انتخاب کردید،  شما فقط از طریق این برنامه می‌توانید این فایل را دوباره از فضای ابریتان دانلود کنید و یا مشاهده کنید. اگر به صورت مستقیم و بدون استفاده از این برنامه به این فضای ابری بروید این فایل‌های رمزگذاری شده، پسوند اضافه‌ای دارند و با دانلود آن‌ها و حتی پاک کردن پسوند قابل باز کردن نیستند. پس شما وقتی فایلی را با استفاده “BoxCryptor” رمزگذاری می‌کنید، تنها توسط این برنامه به فایل دسترسی خواهید داشت.

شما با این برنامه می‌توانید فایل‌های مهم خود را رمزگذاری کنید و در سیستم خود و یا در فضاهای ابری ذخیره کنید.