Search

چگونه‌ خطاهای گوگل‌پلی را برطرف کنیم؟

تواناتک: گوگل‌پلی یکی از مارکت‌های رسمی برای دانلود و خرید اپلیکیشن‌های اندرویدی‌ست. بسیاری از شما در هنگام اتصال به این مارکت و در دانلود اپلیکیشن، دسترسی به اپلیکیشن‌ها و غیره با خطاهایی روبه‌رو شده‌اید. ما در این مقاله آموزشی به بررسی خطاهای مهم و شایع گوگل‌پلی استور و راه‌حل‌های برطرف کردن آن‌ها پرداخته‌ایم.

خطای اول: Error Processing Purchase

این خطا مربوط به خطای پردازش خرید در گوگل پلی است و زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال دانلود اپلیکیشن هستید. این خطا وقتی رخ می‌دهد، شما نمی‌توانید با دانلود مجدد اپلیکیشن مشکل را حل کنید بلکه باید برای برطرف کردن این خطا مراحل زیر را انجام دهید:

(این خطا از طرف گوگل‌پلی استور است)

وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به بخش “Applications Manager” بروید و در این بخش “Google Play “Services را پیدا کنید و پس از آن گزینه “Clear data” را انتخاب کنید و اقدام به پاک کردن اطلاعات مربوط به پلی‌استور کنید.  اگر پس از انجام مراحل بالا این مشکل برطرف نشد، از طریق دسکتاپ و با لپ‌تاپ به گوگل‌پلی استور متصل شوید و اپلیکیشن مورد نظر را دریافت کنید.

خطای دوم: Error 194 – Google Play store

این خطا در زمانی رخ می‌دهد که شما در حال دانلود اپلیکیشن هستید.

برای برطرف کردن این خطا، وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به بخش “Applications Manager” بروید و در این بخش “Google Play Store app” را پیدا کنید. پس از آن جزئیات اپلیکیشن را باز کنید و گزینه “Force stop” را انتخاب کنید و پس از آن گزینه “Clear data” را انتخاب کنید و اقدام به پاک کردن اطلاعات گوگل‌پلی کنید. حال همه موارد بالا را در بخش “Google Play Services” هم انجام دهید.

خطای سوم: Error 495 – Google Play store

این خطا مربوط به مشکل در دانلود یا به‌روزرسانی از گوگل‌پلی است.

برای برطرف کردن این خطا، در ابتدا اقدام به پاک کردن اطلاعات مربوط به گوگل‌پلی‌استور کنید (همانطور که در بالا توضیح داده شد). اطلاعات را از “Google Services Framework” هم حذف کنید. این تنظیمات مانند تنظیمات کارخانه‌ای عمل می‌کند و در آخر نیاز است که دوباره حساب کاربری گوگل خود را اضافه کنید. گوشی را خاموش و روشن کنید، حساب گوگل خود را از این مسیر Settings > Accounts > Add Account > Google Account اضافه کنید.

خطای چهارم: Error 941 – Google Play store

این خطا مربوط به به‌روزرسانی است.

برای برطرف کردن این خطا، در ابتدا اقدام به حذف اطلاعات مربوط گوگل‌پلی استور کنید:

(Clear cache و Apps > All > Google Play Store > Clear data). پس از آن به بخش “Download Manager” بروید و اطلاعات مربوط به این بخش را هم پاک کنید. اکنون دوباره نسبت به به‌روزرسانی اپلیکیشن مورد نظر اقدام کنید، مشکل باید برطرف شده باشد.

خطای پنجم:  Error RH 01 – Google Play store

این خطا مربوط به بازیابی اطلاعات از سرور است.

برای برطرف کردن این خطا، در ابتدا اقدام به حذف اطلاعات مربوط گوگل‌پلی استور کنید :

(Clear cache و Apps > All > Google Play Store > Clear data). پس از آن به بخش Google Services” “Framework بروید و اطلاعات مربوط به این بخش را هم پاک کنید.

خطای ششم:  Error rpc:s-5:aec-0 – Google Play store

این خطا هم مربوط به بازیابی اطلاعات از سرور است.

برای برطرف کردن این خطا، وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به بخش “Applications Manager” بروید و در این بخش “Google Play Services” را پیدا کنید و پس از آن گزینه “Clear cache” را انتخاب کنید و اقدام به پاک کردن حافظه پنهان کنید.. پس از آن به بخش‌های “Download Manager” و “Google Services Framework” بروید و اطلاعات مربوط به این بخش‌ها را هم پاک کنید.

خطای هفتم:  Error 504 – Google Play store

اپلیکیشن به دلیل وجود خطا دانلود نمی‌شود.

برای برطرف کردن این خطا، وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به بخش “Applications Manager” بروید و در این بخش “Google Play Services” را پیدا کنید و پس از آن گزینه “Clear cache” را انتخاب کنید و اقدام به پاک کردن حافظه پنهان کنید. پس از آن به بخش‌های “Download Manager” و “Google Services Framework” بروید و اطلاعات مربوط به این بخش‌ها را هم پاک کنید.

خطای هشتم:  Error 491 – Google Play store

دانلود و به‌روزرسانی امکان‌پذیر نیست.

از حساب کاربری خود خارج شوید. برای این کار به تنظیمات بروید و در قسمت “Accounts”، حساب گوگل خود را با انتخاب گزینه “Remove account” حذف کنید. سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید و دوباره حساب کاربری گوگل‌ خود را وارد کنید. حالا وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به بخش “Applications Manager” بروید و در این بخش “Google Services Framework” را پیدا کنید و پس از آن گزینه “Clear data” را انتخاب کنید و اقدام به پاک کردن اطلاعات کنید. در آخر هم گزینه  “Force stop” را انتخاب کنید.

خطای نهم: Error 498 – Google Play store

این خطا مربوط به وقفه در دانلود از “Google Play” است.

دلیل این خطا این است که حافظه پنهان گوشی شما پر شده است و شما باید اپلیکیشن‌های غیر ضروری و فایل‌های اضافی خود را حذف کنید تا مشکل برطرف شود.

خطای دهم: Error 919 – Google Play store

این خطا مربوط به این است که اپلیکیشن دانلود می‌شود ولی پس از دانلود اجرا نمی‌شود.

این خطا به این معنا است که اندروید فضای کافی برای اجرای اپلیکیشن ندارد و در این شرایط شما باید اپلیکیشن‌های غیرضروری و فایل‌های اضافی (موزیک، ویدیو و عکس) را پاک کنید تا اندروید فضای کافی برای اجرای اپلیکیشن‌ها داشته باشد.

خطای یازدهم: Error 413 – Google Play store

امکان دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها غیرممکن است.

استفاده از پروکسی در هنگام استفاده از گوگل‌پلی می‌تواند برای شما ایجاد مشکل کند.

برای برطرف کردن این خطا، وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به بخش “Applications Manager” بروید و در این بخش “Google Services Framework” را پیدا کنید و پس از آن گزینه “Clear data” را انتخاب کنید و اقدام به پاک کردن اطلاعات کنید. در آخر هم گزینه “Force stop” را انتخاب کنید. پس از آن همین اقدامات را برای بخش “Google Play Store” انجام دهید و همچنین کش مرورگر خود را هم پاک کنید.

خطای دوازدهم: فایل‌های نامعتبر Package File Invalid

این خطا مربوط به پلی‌استور است و برای برطرف کردن این خطا راه‌حل‌هایی موجود است.

راه‌حل اول: به این مسیر بروید، Settings > Apps > All اپلیکیشنی را که برای شما ایجاد مشکل کرده است انتخاب کنید و سپس در این محل حافظه پنهان و اطلاعات آن را حذف کنید و دوباره گوگل پلی را باز کنید.

راه‌حل دوم: دانلود اپلیکیشن از طریق سایت گوگل‌پلی استور.

راه‌حل‌ سوم: اپلیکیشن را با اینترنت دیتای خود به‌روزرسانی کنید.

راه‌حل چهارم: حساب کاربری گوگل خود را حذف، گوشی را خاموش و روشن کنید و دوباره حساب خود را وارد کنید.

راه‌حل پنجم: Settings > Apps > All > Google Play Store بروید و “cache” به همراه “data” را پاک کنید.

خطای سیزدهم:  Error 403 – Google Play store

دانلود و درخواست دانلود ممنوع است.

این خطا زمانی رخ می‌دهد که از دو حساب کاربری گوگل برای یک دستگاه استفاده می‌کنید. برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم که یکی از حساب‌های کاربری را حذف کنید تا مشکل رفع شود.

خطای چهاردهم: Error 923 – Google Play store

امکان دانلود اپلیکیشن را ندارید. این خطا به دلیل عدم همگام‌سازی حساب کاربری گوگل است و یا نبود فضای کافی برای حافظه پنهان. برای حل این مشکل، حساب کاربری گوگل خود را حذف کنید و همچنین اپلیکیشن‌هایی را هم که به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید. سپس، دستگاه خود را در حالت ریکاوری، ریبوت کنید. حافظه پنهان یا “cache” را حذف کنید و اصلا نگران نباشید زیرا اطلاعات شخصی شما حذف نخواهد شد. حالا می‌توانید دوباره حساب کاربری خود را وارد کنید.

خطای پانزدهم: Error 927 – Google Play store

امکان دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها به دلیل عدم به‌روزرسانی گوگل‌پلی به شما داده نمی‌شود.

برای حل این مشکل در ابتدا گوگل‌پلی استور را به‌روزرسانی کنید و پس از آن اقدام به دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن کنید.

این خطاها برخی از خطاهای رایج در گوگل‌پلی استور بودند که آن‌ها به همراه راه‌حل‌ها بررسی کردیم. در گوگل‌پلی استور با خطاهای زیادی روبه‌رو می‌شوید که این خطاها به شما اجازه دانلود اپلیکیشن را نمی‌دهند. در گام نخست به بخش‌های “Google Services Framework” و “Google Play Store” بروید و کش و دیتای مربوط به این بخش‌ها را پاک کنید. در گام بعدی حساب کاربری خود را حذف کنید و گوشی را خاموش و روشن کنید و دوباره حساب کاربری خود را اضافه کنید.