Search

چگونه مصرف باتری در اندروید را کاهش دهیم؟

تواناتک: این روزها دنیای تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری کرده است، گوشی‌های هوشمند هم جز دستگاه‌هایی هستند که از گذشته تاکنون پیشترفت‌های زیاد و قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند، اما در باتری‌های آ‌‌ن‌ها تحولات شگفتی رخ نداده است، که سبب افزایش چشمگیر طول‌ عمر و عملکرد آن‌ها شود. همه مصرف‌کنندگان تلفن‌های هوشمند همیشه نگران کاهش باتری تلفن خود و در نهایت خاموش شدن آن هستند، اکنون در این مطلب آموزشی به راهکارهایی می‌پردازیم که در کاهش مصرف باتری دستگاه‌های اندرویدی بسیار موثر هستند.

قابلیت power saving mode، یا قابلیت بهینه‌سازی باتری، قابلیت مناسبی در گوشی‌های اندرویدی است. این قابلیت بر مصرف باتری دستگاه اندرویدی تاثیر می‌گذارد. شما وقتی این قابلیت را فعال می‌کنید، دیگر نوتیفیکیشنی از سایر اپلیکیشن‌ها دریافت نمی‌کنید. برای دریافت نوتیفیکیشن‌های باید اپلیکیشن مورد نظر را باز کنید. برای فعالسازی این قابلیت کافی است از طریق نوتیفیکیشن بار، گزینه power saving را فعال کنید.

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه فعال هستند، تاثیر بسزایی در مصرف باتری گوشی اندرویدی شما دارند. اپلیکیشن‌هایی که به آنها نیاز ندارید و در پس‌زمینه فعال هستند، غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه فعال هستند، به بخش Recent Apps مراجعه نمایید، لیست اپلیکیشن‌های فعال را مشاهده کنید، و اپلیکیشن‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید را خارج کنید. این کار بر مصرف باتری شما تاثیر قابل توجهی دارد.

در صورت عدم استفاده و نیاز بلوتوث و جی‌پی‌اس خود را غیرفعال کنید. فعال بودن بلوتوث، جی‌پی‌اس و وای‌فای تاثیر بسزایی در مصرف باتری گوشی اندرویدی شما دارد. پس برای افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی خود، در صورتی که به بلوتوث، جی‌پی‌اس و وای‌فای نیازی ندارید، آنها را غیرفعال کنید.

ویبره دستگاه اندرویدی شما می‌تواند تاثیر زیادی بر مصرف باتری گوشی شما داشته باشد. ویبره تماس و اس‌ام‌اس گوشی اندروید خود را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن ویبره گوشی، کافی است به تنظیمات مراجعه نمایید، به بخش Sound & Display بروید و ویبره تماس و اس‌ام‌اس را غیرفعال کنید.

تنظیم میزان روشنایی صفحه می‌تواند در مصرف باتری گوشی شما موثر باشد. مخصوصا وقتی باتری گوشی شما در حال اتمام است، می‌توانید با کم کردن روشنایی صفحه نمایش، می‌توانید طول عمر باتری گوشی خود را بیشتر کنید.

دستگاه‌های اندرویدی قابلیتی دارند که می‌توانید زمان مشخصی را تعریف کنید که در این زمان اگر از گوشی خود استفاده نکردید، صفحه نمایش گوشی به صورت اتوماتیک خاموش شود.Screen Timeout گوشی خود را بر روی کمترین زمان ممکن تنظیم کنید. این کار تاثیر بسزایی در عمر باتری دستگاه اندرویدی شما دارد. برای تنظیم این قابلیت به بخش Sound & Display مراجعه کنید و پس از آن بخش Screen Timeout قابل تنظیم می باشد.

از اپلیکیشن‌های مناسب برای بهینه‌سازی مصرف باتری استفاده نمایید. توصیه تواناتک به شما اپلیکیشن “Battery Doctor” است، این اپلیکیشن، بهترین اپلیکیشن مدیریت باتری برای گوشی‌های اندرویدی است. این اپلیکیشن مصرف باتری دستگاه شما را کاهش می‌دهد و باعث افزایش عمر باتری دستگاه شما می‌شود و یکی از اپلیکیشن‌های خوب و کار‌آمد برای کاهش باتری دستگاه‌های اندرویدی و دارای امتیاز خوبی در گوگل‌پلی (مارکت اصلی اندروید) است و تعداد زیادی از کاربران اندروید (بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر) این اپلیکیشن را دانلود کردند و در حال استفاده از آن هستند.

ویژگی‌های این اپلیکیشن به شرح زیر است:

غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های غیرضروری که در مصرف باتری موثر هستندقابلیت محاسبه و نمایش مدت زمان باقی مانده باتری گوشی

کنترل روشنایی “LCD”

قابلیت بهینه‌سازی مصرف باتری تنها با یک کلیک

مدیریت مصرف “CPU” (برای گوشی‌های روت شده)

مجهز به تسک منیجر حرفه‌ای برای نمایش برنامه‌های در حال اجرا

سیستم شارژ سه مرحله‌ای منحصر به فرد

کنترل دمای باتری

بستن و “Kill” کردن تسک‌ها با “Task Killer” تنها با یک اشاره

پشتیبانی از ۱۵ زبان

استفاده آسان

دانلود رایگان – لینک دانلود در گوگل‌پلی

موارد بالا راه‌کارهایی برای کاهش مصرف باتری در گوشی اندرویدی است. در صورتی که شما هم برای کاهش مصرف باتری دستگاه‌های اندرویدی راهکاری دارید، آن با تواناتک به اشتراک بگذارید.