Search

داستان تغییرات جدید در اینستاگرام چیست؟

تواناتک: اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی عکس‌محور است که کابران زیادی روزانه عکس‌هایی را با موضوعات متنوع در این شبکه اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. از دیروز تاکنون نظرها گوناگونی و راهکاری در خصوص خبر تغییرات جدید در اینستاگرام منتشر شده است. تواناتک در این مطلب برای شما در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهد.

خبری که شاید بسیاری از شما آن را خواندید این است که در پی تغییرات جدید در اینستاگرام اگر نوتیفیکیشن را برای صفحات مورد علاقه خود فعال نکنید دیگر پستی از آن صفحه و یا کاربر دریافت نخواهید کرد. متاسفانه این موضوع درست نیست.

اینستاگرام در تاریخ ۱۵ مارچ سال ۲۰۱۶ مطلبی را منتشر کرد که در آن به این موضوع اشاره کرد کاربران روزانه پست‌های زیادی (نزدیک ۷۰ درصد) که برایشان با اهمیت است را از دست می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران از پست‌هایی که برای آنها اهمیت دارند غافل شوند. اینستاگرام در مطلب منتشر شده اشاره کرد ما می‌خواهیم کاربرهایمان کلیه تصاویر مورد نظرشان  را ببینند و موردی را از دست ندهند به همین خاطر ما در تلاش هستیم ترتیب مطالب در فید شما را  بر اساس میزان علاقه‌ی شما به محتوا و رابطه با شخص پست‌کننده عکس نمایش دهیم. در حقیقت شما تمام پست‌ها را با ترتیبی متفاوت دریافت خواهید کرد. تاکنون پست‌های اینستاگرام براساس ترتیب زمانی بود اکنون اینستاگرام قصد تغییر در این قسمت را دارد و می‌خواهد پست‌ها را برای کاربرانش براساس علایق آنها نمایش دهد.

الگوریتمی که اینستاگرام قصد استفاده از آن را دارد، الگوریتمی است که شبکه‌های اجتماعی زیادی مثل فیس‌بوک از آن استفاده می‌کنند. هدف شبکه‌های اجتماعی از استفاده از این الگوریتم نمایش به هنگام مطالبی است که کاربران تمایل به دیدن آن دارند، یعنی کاربران در بهترین زمان ممکن پست مورد نظر خود را مشاهده کنند.

راهکاری که در خصوص این خبر منتشر شد ارتباطی به خبر ندارد. راهکار منتشر شده فعال کردن نوتیفیکیشن است. چرا که برخی از کاربران تصورشان این است که این تغییر باعث می‌شود که پست‌های آنها دیده نشود و برای جلوگیری از دیده نشدن نیاز است نوتیفیکیشن را فعال کرد. شما با فعال کردن نوتیفیکیشن صفحه‌ای تنها پیامی را دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه صغحه مذکور عکسی را منتشر کرده است. در حقیقت فعال کردن نوتیفیکیشن صفحات هیچ تاثیری بر نحوه نمایش عکس‌ها و ویدیو‌ها در فید اینستاگرام شما ندارد.

اینستاگرام در آخرین توییت خود در خصوص بازخوردهای گسترده در پی انتشار این خبر گفت: «قرار نیست این تغییر همین الان رخ دهد، قطعا قبل از اجرای آن به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

تواناتک باز هم در خصوص این خبر به شما یادآوری می‌کند که قرار نیست پستی ناپدید شود بلکه قرار است ترتیب نمایش پست‌ها عوض شود.

امنیت اینستاگرام خود را در ۵ قدم افزایش دهید.

با کلیک بر روی عکس زیر وارد صفحه اینستاگرام تواناتک شود و ما را در این شبکه اجتماعی دنبال کنید.