Search

حذف خودکار پیا‌م‌ها در واتس‌اپ

تواناتک: واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های ارتباطی محبوب و امن است که قابلیت‌های گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های کاربردی واتس‌اپ حذف خودکار پیام‌ها است که توصیه می‌کنیم هنگام ارسال محتوای مهم و حساس، برای حفظ حریم خصوصی‌تان حتما از آن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی و نحوه استفاده این قابلیت می‌پردازیم. 

با فعال‌کردن قابلیت «Disappearing messages» می‌توانید پیام‌ها را به صورت خودکار پس از یک بازه زمانی از صفحه چت خود و طرف مقابل پاک کنید. با استفاده از این قابلیت که در گروه‌ها و چت‌های دونفره در دسترس است، پیام‌ها بعد از ۷ روز ناپدید می‌شوند. 

نکته مهم این‌که پس از گذشتن ۷ روز و ناپدیدشدن پیام‌ها، راهی برای بازگرداندن آن‌ها نیست. مگر آن‌که پیش از حذف خودکار، از گفت‌وگوهایتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین فراموش نکنید که طرف مقابل می‌تواند قبل از ناپدیدشدن خودکار پیام، آن را کپی و در جای دیگر ذخیره کند یا اسکرین‌شات آن را تهیه کند. 

برای فعال‌کردن این قابلیت به صفحه چت مورد نظر بروید، روی عکس یا قسمت بالا بزنید، وارد بخش Disappearing messages شوید و گزینه ON را انتخاب کنید. 

توصیه می‌کنیم اگر در گروه‌ها و گفت‌وگوهایتان محتواهای مهم و حساسی حاوی اطلاعات شخصی، نظرها و اعتقادات خود را به اشتراک می‌گذارید، حتما این قابلیت را فعال کنید. 

ضمنا برای فعال‌کردن این قابلیت حتما مطمئن باشید که نسخه واتس‌اپ شما، جدید و به‌روز است.