Search

در هنگام مواجه شدن با خطاهای فیس‌بوک چه کار کنیم؟

تواناتک: آیا تا به‌حال هم با خطاهای فیس‌بوک در خصوص مسدود شدن و یا غیرفعال شدن حساب کاربری خود روبه‌رو شده‌اید؟ این مطلب را بخوانید تا متوجه دلیل فیس‌بوک برای این کار شوید، و با رعایت نکاتی سعی کنید تا حساب کاربری خود را دوباره فعال کنید.

ما در این مقاله آموزشی می‌خواهیم به شما بگوییم که وقتی فیس‌بوک حساب شما را غیرفعال و یا مسدود می‌کند چه کاری باید انجام دهید تا حساب خود را دوباره فعال کنید. قطعا مواردی که ما می‌گوییم راهکار است، ولی راه‌حل قطعی نیست.

خطای«حساب شما موقت مسدود شده است» یا “Your Account Is Temporarily Locked”: در صورتی شما با این خطا روبه‌رو می‌شوید که حساب شما هک شده باشد یعنی زمانی که کسی از مکان ناشناسی با ابزارهای غیرمعتبر، وارد حساب شما شده باشد و گاهی هم به دلیل اسپم کردن و ارسال یا تایید کردن درخواست‌های دوستی زیاد، استفاده از نام و مشخصات جعلی، ممکن است این خطا اتفاق افتد. اکنون ممکن است فیس‌بوک امکان بازگرداندن حساب کاربری‌تان را با شناسایی عکس دوستان‌تان، یا ارسال کد امنیتی برای شما مهیا کند. در این صورت باید مراحل بازگردانی حساب کاربریتان را با نهایت دقت انجام دهید، و اطلاعات درست را وارد کنید، تا بتوانید حساب خود را پس‌ بگیرید. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم تا چهار یا پنج روز تلاشی برای ورود به حساب کاربری خود نکنید. سپس تمام کش (Cache) و تاریخچه مرورگر (History) خود را پاک کنید و مجددا تلاش کنید تا ببینید به حساب خود دسترسی دارید و یا خیر. در صورتی که یا راهکارهای بالا نتوانستید مشکل را حل کنید، به این آدرس  disabled@facebook.com  ایمیل ارسال کنید. شما ممکن است چند روز بعد از ارسال ایمیل پاسخ را دریافت کنید، و از شما مدارک شناسایی خواسته شود، تا لینک بازیابی حساب‌تان را برایتان ارسال کنند.

 خطای بعدی، در خصوص «غیرفعال شدن حساب شماست» یا Your account has been disabled: فیس‌بوک بدون دلیل حساب کاربران خود را غیرفعال نمی‌کند، قطعا گزارشی مبنی بر محتوای ضد اخلاقی، هویت جعلی صاحب حساب، تبلیغات بدون اجازه، مزاحمت برای کاربران دیگر و یا دریافت شکایت از کاربران دریافت کرده است و سپس اقدام به غیرفعال کردن حساب شما کرده است. اما گاهی برخی از کاربران ادعا می‌کنند که هیچ‌یک از موارد فوق در مورد آن‌ها اتفاق نیفتاده است ولی فیس‌بوک حساب آن‌ها را غیرفعال کرده است. برای این‌گونه موارد فیس‌بوک بخشی را در نظر گرفته است مبنی بر این‌که اطلاعات درخواست شده را در این قسمت به صورت صحیح پر کنید تا حساب کاربری خود را بدست بیاورید. اگر ایمیلی که در این قسمت وارد می‌کنید، با ایمیل اولیه شما سازگار باشد، اطلاعات دیگر را هم تکمیل کنید. اگر اطلاعات وارد شده شما صحیح باشد باید تا حداکثر ۴۸ ساعت منتظر باشید تا فیس‌بوک یک پیام برای شما ارسال کند، این پیام با محتوای اشتباه فیس‌بوک در مسدود کردن پروفایل است که در پایان به شما اعلام می‌کند که می‌توانید به حساب کاربری‌تان وارد شوید.

خطای آخر در خصوص «مسدودسازی دسترسی شما برای استفاده از برخی از ویژگی‌هاست» یا “You’re temporarily blocked from using this feature”: وقتی با این خطا روبه‌رو می‌شوید به این معناست که فیس‌بوک شما را به عنوانی شخصی که قصد سواستفاده داشتید، شناسایی کرده است. شما برای مدتی امکان استفاده از این ویژگی را نخواهید داشت، و باید برای مدتی صبر کنید.