Search

راه‌کارهای امنیتی مهم برای فیس‌بوک

تواناتک – اگرچه محبوبیت فیس‌بوک این روزها میان کاربران ایرانی کم شده است ولی این شبکه اجتماعی کاربران بسیاری دارد. خیلی‌ها تنها در فیس‌بوک فعالیت می‌کنند. در این مقاله به راهکارهایی برای افزایش امنیت حساب فیس‌بوک می‌پردازیم.

اولین و مهم‌ترین نکته برای افزایش امنیت فیس‌بوک، انتخاب یک پسورد قوی و مناسب است. اگر برای حساب خود یک پسورد کوتاه و ساده دارید، در اسرع وقت آن را عوض کنید و یک پسورد قوی با تعداد کاراکتر مناسب و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ با اعداد و نشانه‌ها انتخاب کنید. برای انجام این کار ابتدا در بخش اکانت ستینگ، سکیوریتی را انتخاب کنید و به قسمت پسورد بروید.

Account Setting> Security> Password

وقتی وارد بخش Security شدید، در قسمت Where You’re Logged In می‌توانید لیست دستگاه‌هایی را که از طریق آن‌ها وارد حساب‌تان شده‌اید، ببینید. اگر در این لیست، مورد مشکوکی دیدید به سرعت دسترسی آن مورد را قطع کنید و پسوردتان را عوض کنید. برای این کار کافی است دستگاه را انتخاب کنید و گزینه Log Out را بزنید.

 

برای افزایش امنیت حساب فیس‌بوک‌تان، آن را به دستگاه موبایل‌تان متصل کنید. برای انجام این کار در بخش اکانت ستینگ، در قسمت موبایل، با زدن دکمه اد اِ فون، شماره تلفن‌تان را وارد کنید.

Account Setting> Mobile> Add a Phone

بعد از واردکردن شماره تلفن، کد دریافتی را وارد کنید تا شماره شما ثبت شود.

اعلان ورود به حساب فیس‌بوک را فعال کنید. در این حالت اگر دیگران از دستگاه ناشناسی وارد حساب شما شوند، برای شما نوتیفیکیشن می‌آید.

در بخش اکانت ستنیگ، قسمت سکیوریتی، به بخش ستینگ آپ اکسترا سکیوریتی بروید و بعد به قسمت گت آلرتز اباوت آنریکوگنایزد لاگینز بروید.

Account Setting> Security> Setting Up Extra Security> Get alerts about unrecognized logins

در این‌جا مشخص کنید که چطور می‌خواهید نوتیفیکیشن را دریافت کنید. مثلا از طریق نوتیفیکیشن فیس‌بوک، ایمیل یا شماره تلفن. بعد از انتخاب هر کدام از گزینه‌ها اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید.

برای افزایش امنیت حساب‌تان قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. در این صورت برای ورود به حساب نیاز به کد خواهید داشت.

برای این کار به قسمت سکیوریتی در بخش اکانت ستنیگ بروید، بعد در قسمت ستینگ آپ اکسترا سکیوریتی به قسمت یوز تو فاکتور آثنتیکیشن بروید.

Account Setting> Security> Setting Up Extra Security> Use two-factor authentication

گزینه Set up را انتخاب کنید و این قابلیت را فعال کنید. در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که کد را چگونه دریافت کنید؛ از طریق ارسال اس‌ام‌اس یا اپلیکیشن‌هایی مانند Google Autheticator.

برای امنیت بیش‌تر در فیس‌بوک می‌توانید ایمیل یا پیام‌های مربوط به حساب‌تان را، که از طرف فیس‌بوک دریافت می‌کنید، رمزگذاری کنید.

برای این کار در بخش اکانت ستینگ، در قسمت سکیوریتی به بخش اینکریپتد نوتیفیکیشن ایمیلز، بروید.

Account Setting> Security> Encrypted notification emails

کلید مورد نظرتان را تعریف کنید و آن را به خاطر بسپارید. برای دسترسی به پیام‌هایی که از طرف فیس‌بوک به ایمیل‌تان ارسال می‌شود باید آن را وارد کنید.

دوستان عزیز اگر در فیس‌بوک حساب دارید و فعالیت می‌کنید، از تنظیمات امنیتی که در این مقاله ارائه دادیم غافل نشوید و حتما آن‌ها را اعمال کنید.