Search

Five اپلیکیشنی برای ارتباط و مکالمه ناشنوایان

نوجوانی۱۷ ساله اتفاقی اپلیکیشنی برای ارتباط ناشنوایان ساخته است. ماتئوس مچ به دنبال زبانی برای فرستادن پیام‌های موبایلی به دوستانش بوده است که دیگران آن را متوجه نشوند. اما این اپلیکیشن بعد از قرار گرفتن روی اندروید و iOS بارها توسط ناشنوایان دانلود و مورد استفاده قرار گرفت.

اشکال دست و انگشت قرار گرفته روی این اپلیکیشن قابل تغییر هستند و همین موضوع استفاده از آن را راحت‌تر می سازد. برنامه‌ای که شاید اولین اپلیکیشن کاربردی برای ناشنوایان باشد.

 

بعد از دریافت پیام از ناشنوایان مچ شروع به مصاحبه با رسانه‌ها کرد و توجهات را به این برنامه جدید جلب کرد. او موفق شد کمک مالی قابل توجهی برای پیشبرد برنامه‌اش جمع کند. تاکنون ۱۵۰ هزار دلار در لهستان جمع شده است و سازمان ملل نیز قول حمایت برای نسخه آتی این برنامه را داده است.

تعداد کاربران Five تاکنون ۱۰ هزار نفر است که بیشتر آنها مشکلات شنوایی دارند. کمپانی این نوجوان انتظار دارد کاربران در امریکا به ۱۵۰ هزار نفر برسند. این برنامه در نظر دارد با کسب و کارهای دیگر نیز ارتباط گرفته تا آنها نیز در صورت داشتن مشتریان ناشنوا استفاده از این برنامه را در دستور کار قرار دهند.