Search

فیس‌بوک از عکس‌های شما نسخه ASCII art می‌سازد

فیس‌بوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است وکاربران این شبکه اجتماعی روزانه هزاران هزار عکس را در فیس‌بوک آپلود می‌کنند. شاید جالب باشد که فیس‌بوک از برخی از عکس‌هایی که شما آپلود می‌کنید، نسخه ASCII art می‌سازد.

“ASCII art”، نوعی روش گرافیکی‌ست که شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید عکس‌های خود را به شکل‌ کاراکتر‌های متن شبیه عکس انتخاب شده ببینید. در واقع نوعی رمزنگاری کدها بر اساس حروف انگلیسی به شمار می‌رود که روی ظاهر متن تاثیر دارد.

شما به راحتی می‌توانید نسخه “ASCII art” عکس‌های خود را در فیس‌بوک ببینید. کافی است عکس مورد نظر را در یک تب جداگانه باز کنید، برای این کار بر روی عکس کلیک راست کنید و گزینه “Open Image in New Tab” را انتخاب کنید، حال اگر می‌خواهید عکس مورد نظر شامل کاراکتر‌های رنگی باشد، به انتهای آدرس عکس عبارت “html.” را وارد کنید و اگر می‌خواهید عکس مورد نظر شامل کاراکترهای سیاه و سفید باشد، به انتهای آدرس عکس عبارت “txt.”  را اضافه کنید.

این دستورات برای عکس‌های موجود در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم کاربرد دارد و شما می‌توانید از عکس‌های موجود در اینستاگرامتان هم نسخه “ASCII art” بسازید.

نکته قابل ذکر این است که این دستور بر روی همه تصاویر اجرا نمی‌شود، اگر دستورات بالا را انجام دادید و نتیجه نگرفتید روی عکس دیگر تست کنید. به طور کلی عکس شما باید به صورت عمومی یا “Public” منتشر شده باشد تا بتوانید نسخه  “ASCII art” را بسازید.

می‌توانید ویدیو‌های درس به درس فیس‌بوک را در سایت تواناتک مشاهده کنید. (درس یک، درس دوم، درس سوم، درس چهارم، درس پنجم، درس ششم)

منبع