Search

Google photos چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

تواناتک: گوگل‌فوتوز، سرویس امن و آسان عکس گوگل است که با آن می‌توانید عکس‌های خود را ذخیره کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. 

کارکرد این ابزار این است که از عکس‌های موجود در دستگاه شما نسخه پشتیبان می‌گیرد و این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان بخواهید به آن تصاویر دسترسی داشته باشید. این سرویس، عکس‌ها را به صورت خودکار سازماندهی می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید عکس‌های ذخیره‌شده را ویرایش کنید و در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن Google photos برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده است. البته در ویندوز و مک، به صورت تحت وب هم می‌توانید از آن استفاده کنید. 

برای استفاده از این سرویس باید حساب گوگل داشته باشید. در این صورت ابتدا به سایت رسمی Google photos بروید.

نسخه مورد نظر را دانلود و اجرا کنید. اگر به استفاده از نسخه تحت وب تمایل دارید، کافی ست مانند تصویر زیر در گوگل وارد بخش Google photos شوید.
 

از این مرحله به بعد توضیحات را بر اساس نسخه تحت وب پیش می‌بریم زیرا محیط اپ اندروید و آی‌او‌اس هم شبیه همین محیط است. 

برای آپلود عکس، روی گزینه Upload کلیک و عکس مورد نظر را انتخاب کنید. 

 

بعد از آپلود عکس می‌توانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای این کار ابتدا روی عکس و سپس روی علامت … بزنید و ایمیل افراد مورد نظر را وارد کنید و در نهایت روی Send کلیک کنید.


با گزینه Create نیز می‌توانید فیلم، انیمیشن و آلبوم بسازید. 

 

در این بخش که در تصویر بالا می‌بینید هم در قسمت Photos می‌توانید، عکس‌هایی که در این سرویس دارید را ببینید. 

در Albums، آلبوم‌هایی که ایجاد کردید و در For you، انیمیشن‌ها و فیلم‌ها وجود دارند. همچنین در قسمت Shared نیزعکس‌هایی که با شما به اشتراک گذاشته‌ شده را خواهید دید.

به این نکته توجه کنید که هر عکسی که در نسخه تحت وب، از کامیپوتر‌ در Google photos ذخیره کنید را می‌توانید در اپلیکیشن موبایل یا تبلت‌ خود هم ببینید و به آن دسترسی داشته باشید. 

برای ویرایش عکس‌ها نیز کافی است عکس را باز کنید و روی این گزینه بزنید.