Search

گوگل امنیت حساب‌های جی‌میل را ارتقا می‌دهد

گوگل در نظر دارد امنیت حساب جی‌میل را با هشدارهای خطر افزایش دهد. همچنین قرار است نکاتی امنیتی برای در امان ماندن از حملات دولتی در اختیار کاربران قرار گیرد.

این کمپانی دو برنامه جهت بهبود امنیت حساب‌ها اجرا کرده است. و طرحی آتی برای افزایش امنیت ایمیل‌ها در دست کار دارد. اولین حرکت گوگل وبگردی امن برای کابران جی‌میل است. این امکان قبلا برای کاربران وجود داشت که لینک‌های نا امن در پیام‌ها مشخص می‌شد اما از این هفته کاربران پیام‌های هشداری درباره این لینک‌ها به شکل مستقیم دریافت خواهند کرد.

وبگردی امن لیستی از سایت‌های مخرب و حاوی محتوای فیشینگ در اختیار کاربران گوگل کروم، سافاری، فایرفاکس و و آی‌اس‌پی‌ها قرار می‌دهد که در این لینک قابل دسترس هستند. این کمپانی وبگردی امن را برای محصولات دیگرش چون اندروید، گوگل آنالیتیک و تبلیغات در نظر گرفته است. در تصویر زیر هشدار جی‌میل در مورد سایت پرخطر را می‌بینید.

 

اما در اقدام بعدی گوگل در نظر دارد با حملات دولت‌ها به حساب‌های کاربران مقابله کند. در حال حاضر کاربران در صورتی که حسابشان توسط دولت‌ها در حال رصد باشد هشداری دریافت می‌کنند اما واقعیت این است که کمتر از ۰.۱ کاربران را چنین خطراتی تهدید می‌کند اما همین مقدار هم مهم است. چرا که بیشتر این افراد روزنامه‌نگاران، فعالان و سیاستمداران هستند که در جایگاه‌های کلیدی قرار دارند. حالا امروز جی‌میل صفحه‌ هشداری با توضیح‌ راه‌هایی که کاربران می‌توانند امن بمانند منتشر کرده است که در تصویر زیر می بینید.

  

اما گوگل گزارشی درباره امنیت ایمیل‌ها ارائه داده است. ماه گذشته جی‌میل به کاربرانی که ایمیل‌های رمزگذاری نشده دریافت می‌کردند پیام‌های هشداری ارسال می‌کرد. حالا بعد از حدود ۴۴ روز از اجرای این حرکت گوگل گزارش داده است که میزان ارسال ایمیل‌های رمزگذاری شده طی این مدت ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.