Search

هر آنچه باید درباره اپلیکیشن TelegramX بدانید

تواناتک: تلگرام به‌تازگی اپلیکیشن TelegramX را به طور رسمی منتشر کرده است. در حقیقت این شرکت، با تغییر نام و آیکون اپلیکیشن Challegram به TelegramX، نسخه متفاوت و جدیدی از این پیام‌رسان را در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله به بررسی اپلیکیشن TelegramX و قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

اپلیکیشن TelegramX نسخه‌ای مجزا از اپلیکیشن تلگرام است که با ظاهر متفاوت، سرعت بسیار بالا و مصرف بهینه باتری نسبت به نسخه رسمی این پیام‌رسان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است. این اپ قابلیت‌های مشابه زیادی با نسخه رسمی دارد.

مثل همیشه مهم‌ترین مسئله‌ای که برای استفاده از یک پیام‌رسان باید بررسی شود، امنیت آن است. امنیت TelegramX، مثل تلگرام است و فقط در حالت سکرت چت پیام‌های شما رمزگذاری می‌شود.

تغییر رنگ محیط اپلیکیشن قطعا اولین و بزرگ‌ترین تغییری است که به چشم کاربران این اپلیکیشن می‌آید. رنگ محیط اپ TelegramX تیره است؛ برخلاف اپ تلگرام که سفید است. البته محیط TelegramX بسیار جذاب‌تر و روان‌تر است.

تغییرات اپلیکیشن TelegramX نسبت به نسخه اصلی تلگرام:

سرعت TelegramX از سرعت نسخه اصلی تلگرام بیش‌تر است.

تلگرام حجم بسیار زیادی از باتری را اشغال می‌کند در حالی که در اپلیکیشن TelegramX مصرف باتری تا حد زیادی کاهش یافته است. مثلا برای مصرف بهینه باتری، نور محیط اپلیکیشن با توجه به نور محیط به صورت اتوماتیک روشن یا تاریک می‌شود.

کادر پنجره‌ چت تغییر کرده و برای خوانایی بهتر مطالب و دیدن واضح‌تر عکس‌ها بزرگ‌تر شده است.

نوار Mute حذف شده است.

با کشیدن صفحه اصلی به سمت راست، به صفحه تماس‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

پیش‌نمایش چت‌ها را می‌توانید ببینید؛ با نگه‌داشتن انگشت خود روی چت‌ها می‌توانید پیش‌نمایشی از محتوایات آن‌ها را مشاهده کنید.

منوی ارسال فایل و موزیک پلیر دستخوش تغییراتی شده است و ظاهر آن‌ها بسیار جذاب‌تر از نسخه اصلی است.

هنگامی که از صفحه چت خارج هستید می‌توانید ویدیوهایی که برای‌تان ارسال شده است را تماشا کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است آن را از گوگل‌پلی یا اپل‌استور دانلود کنید و پس از اجرا شماره خود را وارد کنید. سپس کدی که برای شما ارسال می‌شود را وارد کنید تا به همه محتوایی که در اپلیکیشن تلگرام داشتید، دسترسی پیدا کنید.

با توجه به این‌که تلگرام رسما اعلام کرده که شاید تلگرام ایکس در آینده جایگزین نسخه اصلی تلگرام شود، می‌توانید استفاده از این اپلیکیشن را شروع کنید و با محیط آن بیش‌تر آشنا شوید.